همه چیز در مورد آزمون آلمانی ECL زبان آلمانی به عنوان یکی از زبانهای مهم و پرکاربرد در جهان، جایگاه ویژهای در صنعت کار و تحصیلات بینالمللی دارد. بنابراین، تقویت مهارتهای زبان آلمانی و دریافت مدرک معتبر در این زبان میتواند در راستای رشد شغلی و تحصیلی شما بسیار مؤثر باشد. یکی از مدارک معتبر و بینالمللی در زبان آلمانی، آزمون ECL است. در این مقاله، به بررسی جامع آزمون آلمانی ECL پرداخته و راهنمای کاملی برای شرکت در این آزمون ارائه خواهیم داد. آزمون آلمانی ECL: بررسی جامع و راهنمای کامل مقدمه زبان آلمانی به عنوان یکی از زبانهای مهم و پرکاربرد در جهان، جایگاه ویژهای در صنعت کار و تحصیلات بینالمللی دارد. بنابراین، تقویت مهارتهای زبان آلمانی و دریافت مدرک معتبر در این زبان میتواند در راستای رشد شغلی و تحصیلی شما بسیار مؤثر باشد. یکی از مدارک معتبر و بینالمللی در زبان آلمانی، آزمون ECL است. در این مقاله، به بررسی جامع آزمون آلمانی ECL پرداخته و راهنمای کاملی برای شرکت در این آزمون ارائه خواهیم داد. بررسی آزمون آلمانی ECL آزمون ECL چیست؟ آزمون آلمانی ECL یکی از مهمترین و قابل اعتمادترین آزمونهای زبان آلمانی است که در بیش از ۲۵ کشور دنیا برگزار میشود. این آزمون توسط انجمن آزمایش کنندگان زبان در اروپا (ALTE) مورد تأیید قرار گرفته است و با اعتبار بینالمللی خود، امکان دریافت مدرک معتبر در زبان آلمانی را فراهم میکند. اعتبار آزمون ECL آزمون آلمانی ECL دارای اعتباری جهانی است و میتواند برای ارائه به موسسات کاری و تحصیلی در سراسر جهان استفاده شود. این آزمون تاییدیههای معتبری از سازمانهای FLAD ALTE، ALTE Q241 و ALTE Q239 را دریافت کرده است. بنابراین، در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان یا کشورهای آلمانی زبان را دارید، شرکت در آزمون ECL میتواند یکی از راههای دریافت مدرک زبان آلمانی برای شما باشد. سطوح آزمون ECL آزمون آلمانی ECL بر اساس سطوح متفاوتی از زبان آلمانی، از سطح مبتدی تا پیشرفته، برگزار میشود. این سطوح عبارتند از: A2 (سطح مبتدی) B1 (سطح مقدماتی) B2 (سطح متوسطه) C1 (سطح پیشرفته) مهارتهای مورد ارزیابی در آزمون آلمانی ECL، مهارتهای مختلف زبانی ارزیابی میشوند. این مهارتها شامل موارد زیر میباشند: 1. مهارت درک مطلب (لزن) توانایی فهمیدن متون طولانی و پیچیده با جزئیات شناسایی نکات اصلی و نکات ظریف در متون تشخیص سبک انواع متون نوشته شده 2. مهارت نوشتاری (شغایبن) نگارش متون استدلالی و توصیفی نوشتن نامه، ایمیل و یادداشت با بیانی دقیق و موثر 3. مهارت درک شنیداری (هوقن) فهم مکالمات متنوع و پیچیده تشخیص منظور اطلاعیهها و سخنرانیها با جزئیات شرکت در مکالمات بین اشخاص بومی 4. مهارت ارتباط شفاهی (اشپغشن) صحبت کردن به طور واضح و روان استفاده از عبارات اصطلاحی و محاورهای به طور موثر شرکت در آزمون آلمانی ECL محل برگزاری آزمون آزمون آلمانی ECL در ایران توسط موسسه سپانو برگزار میشود. موسسه سپانو یکی از معتبرترین مراکز آموزش زبان در ایران است و با بیش از ۱۵ سال سابقه در این حوزه، توانسته است دورههای گوناگونی در زبان آلمانی ارائه دهد. بنابراین، شرکت در آزمون ECL از طریق موسسه سپانو میتواند به شما کمک کند تا مهارتهای زبانی خود را بهبود بخشید و مدرک معتبری در زبان آلمانی دریافت کنید. مراحل ثبت نام بهترین راه برای دریافت مشاوره آزمون ای سی ال پر کردن فرم مشاوره آزمون ECL می باشد برای شرکت در آزمون آلمانی ECL، میتوانید با تماس با شماره تلفن زیر، در هر زمانی که تصمیم خود را گرفتید، ثبت نام کنید: 09120079048 تغییرات در فرمت مدارک آزمون از ژوئن 2023 به بعد، فرمت جدیدی برای مدارک آزمون آلمانی ECL معرفی خواهد شد. این طرح بهبود یافته دارای ویژگیهای امنیتی پیشرفتهای مانند واتر مارک، عناصر قابل مشاهده تنها تحت نور ماوراء بنفش، چاپ برجسته و الگوی گیلوش دار است. علاوه بر این، مدارک آزمون ECL شامل یک کد QR هستند که با اسکن آن، اعتبار مدرک را تأیید میکند. همچنین، امکان اعتبارسنجی مدارک با استفاده از لینک زیر وجود دارد: https://exam.eclexam.eu/validate/ جمع بندی آزمون آلمانی ECL یکی از آزمونهای بینالمللی معتبر در زبان آلمانی است که امکان ارزیابی سطح زبان و دریافت مدرکی با اعتبار بینالمللی را فراهم میکند. با شرکت در این آزمون، میتوانید مهارتهای زبانی خود را بهبود دهید و در راستای رشد شغلی و تحصیلی خود قدم بردارید. بنابراین، اگر قصد مهاجرت به آلمان یا کشورهای آلمانی زبان را دارید، بهتر است در آزمون آلمانی ECL شرکت کنید و مدرک معتبری در این زبان کسب کنید. ساختار آزمون آلمانی ای سی ال ECL exam format سطوح A2 B1 B2 C1 درک مطلب (تایل لزن) زمان (دقیقه) 35 35 45 45 تعداد تایل ها 2 2 2 2 تعداد کلمات (متون و تایل ها) 400-600 کلمه / 2 تایل 500-700 کلمه / 2 تایل 800-1000 کلمه / 2 تایل 1000-1300 کلمه / 2 تایل پاسخ های صحیح هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل تعداد پاسخ های صحیح به "ساختار تست های ECL" مراجعه کنید ارتباط نوشتاری (تایل شغایبن) زمان (دقیقه) 35 40 60 75 تعداد تایل 2 2 2 2 تعداد کلمات 50 کلمه / هر تایل 100 کلمه /هر تایل 150 کلمه /هر تایل 200 کلمه /هر تایل درک مطالب شنیداری (تایل هوقن) زمان (دقیقه) حدود 15-20 حدود 20-25 حدود 25-30 حدود 30-35 تعداد تایل 2 2 2 2 تعداد کلمات 400-600/2 تایل 500-700/2 تایل 800-1000/2 تایل 1200-1500/2 تایل پاسخ های صحیح هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل هر تایل 10 پاسخ صحیح در کل 20 سوال دو تایل مکث درپخش فایل صوتی ( تایل هوقن) قبل از اولین پخش فایل حداکثر 120 ثانیه، بسته به سختی کار بعد از اولین پخش فایل 10-30 ثانیه 60-90 ثانیه بعد ازدومین پخش فایل حداکثر 60 ثانیه حداکثر 120 ثانیه ارتباط شفاهی (گفتاری) (تایل اشپغشن) زمان (دقیقه) 2 شرکت کننده حدود 15-18 حدود 18-20 حدود 18-20 حدود 18-20 3 شرکت کننده حدود 22-25 حدود 28-30 حدود 28-30 حدود 28-30 1 شرکت کننده حدود 10-12 حدود 13-15 حدود 13-15 حدود 13-15 تعداد تایل ها 2 2 2 2 انواع متن ها و نوع مواد امتحانی آزمون ای سی ال سطح A2 B1 B2 C1 درک مطلب (تایل لزن) نوع تایل های لزن و نوع سوالات احتمالی ( قسمت درک مطلب) انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) · تطبیق متون کوتاه با عنوان / بیانیه / سوالات / تصاویر · پر کردن شکاف: قرار دادن کلمات/قطعات جملات به متنی از مجموعه انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) · تطبیق متون کوتاه با عنوان/سوال · پر کردن شکاف: قرار دادن کلمات/قطعات جملات به متنی از مجموعه انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) · تطبیق متون کوتاه با عنوان/سوال · پر کردن شکاف: قرار دادن کلمات/قطعات جملات به متنی از مجموعه انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) · تطبیق متون کوتاه با عنوان/سوال · پر کردن شکاف: قرار دادن کلمات/قطعات جملات به متنی از مجموعه انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند نوع متن آگهی، نظر، مقاله، راهنمای عملیات، توضیحات، نامه، بروشور، اخبار کوتاه پست وبلاگ، آگهی، نامه شخصی، بروشور اطلاعاتی، مقاله روزنامه پست وبلاگ، آگهی، نظر، نامه شخصی، بروشور اطلاعاتی، مقاله روزنامه گزارش، پست وبلاگ، نظر، بروشور اطلاعاتی، مقاله روزنامه ارتباط نوشتاری (تایل شغایبن) نوع متن هایی که باید نوشته شود نوشتن یک نظر (وب سایت، انجمن)، یک ایمیل، یک پیام بر اساس چهار نقطه (نقاط گلوله نیز ممکن است تصاویر باشند) نوشتن نظر (وب سایت، انجمن)، گزارش، ایمیل، پیام شخصی بر اساس چهار نقطه نوشتن یک نظر/پست (وب سایت، انجمن)، یک گزارش، یک ایمیل، یک مقاله/ترکیب بر اساس چهار نقطه نوشتن نظر/پست (وب سایت، انجمن)، گزارش، مقاله، ایمیل، مقاله/ترکیب بر اساس چهار نکته درک مطلب شنیداری (تایل هوقن) نوع سوالات تایل اول شنیداری انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) · تطبیق متون کوتاه با عنوان / بیانیه / سوالات / تصاویر انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) · تطبیق متون کوتاه با عنوان / بیانیه / سوالات انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) انواع سوالات ممکن برای تایل یک · چند گزینه ای (3 گزینه) نوع سوالات تایل دوم شنیداری انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند انواع سوالات ممکن برای تایل دو · سوالاتی که به پاسخ های کوتاه نیاز دارند نوع اطلاعات در فایل های صوتی اطلاعیه، گفتگو، مصاحبه، گزارش اطلاع رسانی در رادیو، پرتره، آگهی، اخبار کوتاه گفتگوی سخنرانان بومی، گزارش، اخبار، مصاحبه، گزارش اطلاعاتی در رادیو مکالمه سخنرانان بومی، گزارش، اخبار، مصاحبه، گزارش اطلاعاتی در رادیو، سخنرانی کوتاه، گفتگوی سخنرانان بومی، گزارش، سخنرانی، اخبار، مصاحبه، گزارش اطلاعاتی در رادیو ارتباط شفاهی (تایل اشپغشن) نوع تایل ها و چگونگی آزمون شفاهی (تایل اشپغشن) مکالمه گرم کننده برای معرفی خود و یا پارتنر اشپغشن (نمره ای در این تایل در نظر گرفته نمی شود) تایل 1: گفتگوی هدایت شده بین دو شرکت کننده بر اساس چهار نکته که به صورت شفاهی به آنها داده می شود - گفتگو تایل 2: صحبت فردی بر اساس یک مونتاژ متشکل از چهار تصویر - مونولوگ برای هر مهارت دو ارزیاب عملکرد داوطلبان را ارزیابی می کنند. برای هر مهارت حداکثر 25 امتیاز ممکن است داده شود. برای پاسخ هایی که تا حدی صحیح هستند، نمی توان امتیاز جزئی اعطا کرد. بخش ها و نکات امتحانی: امتحان کتبی نکته ها درک مطلب (تایل لزن) 25 امتیاز ارتباط نوشتاری (تایل شغایبن) 25 امتیاز آزمون شفاهی درک شنیداری (تایل هوقن) 25 امتیاز ارتباط شفاهی (تایل اشپغشن) 25 امتیاز درک مطلب یا همان لزن مقالات آزمون درک مطلب شامل 20 سوال است و هر ماده 1.25 امتیاز دارد. هنگام ارزیابی وظایف نمی توان اعتبار جزئی اعطا کرد. اگر پاسخ حاوی عناصری باشد که بخشی از پاسخ صحیح نباشد، پاسخ نادرست تلقی می شود. پاسخ های متشکل از قسمت های برداشته شده از متن و حاوی عناصر غیر ضروری نیز نادرست تلقی می شوند. ارتباط نوشتاری یا همان شقایبن آزمون های ارتباط کتبی بر اساس پنج معیار برای ارزیابی نوشتار ارزیابی می شوند . هر یک از دو ارزیاب برای هر معیار حداکثر پنج امتیاز به نامزدها تعلق می گیرد. بنابراین برای آزمون ارتباط کتبی حداکثر 100 امتیاز ممکن است کسب شود. پس از ثبت امتیازات اعطا شده توسط دو ارزیاب، برنامه کامپیوتری میانگین امتیازات را محاسبه می کند و این امتیاز نهایی می شود. معیارهای ارزیابی نوشتار یا تایل شغایبن دقت فرمی و گرامری (مورفولوژی (واژشناسی) و ساختار) 0-5 امتیاز دقت نوشتاری (بند نویسی، نقطه گذاری و املا) 0-5 امتیاز واژگان (محدوده و فعال سازی) 0-5 امتیاز سبک (جنبه های کاربردی و اجتماعی-زبانی) 0-5 امتیاز اثربخشی ارتباط (تکمیل مناسب تایل) 0-5 امتیاز درک گوش دادن یا تایل هوقن مقالات آزمون درک شنیداری شامل 20 مورد است و هر ماده 1.25 امتیاز دارد. هنگام ارزیابی وظایف نمی توان اعتبار جزئی اعطا کرد. اگر پاسخ حاوی عناصری باشد که بخشی از پاسخ صحیح نباشد، پاسخ نادرست تلقی می شود. ارتباط شفاهی یا تایل اشپغشن آزمونهای ارتباط کتبی بر اساس پنج معیار برای ارزیابی صحبت کردن ارزیابی میشوند . در طول آزمون شفاهی به داوطلبان می توان حداکثر پنج امتیاز برای هر معیار اعطا کرد. بنابراین حداکثر 25 امتیاز ممکن است به دست آید. معیارهای ارزیابی صحبت کردن یا اشپغشن دقت فرمی و گرامری (مورفولوژی (واژشناسی) و ساختار) 0-5 امتیاز دقت شفاهی (تلفظ و آهنگ و ریتم ، روانی کلام) 0-5 امتیاز واژگان (محدوده، فعال سازی) 0-5 امتیاز سبک (دقت عملی و اجتماعی-زبانی) 0-5 امتیاز اثربخشی ارتباط (تکمیل مناسب تایل) 0-5 امتیاز دو ممتحن عملکرد داوطلبان را به صورت جداگانه ارزیابی می کنند. پس از امتحان، ممتحنین در مورد نمره نهایی به اتفاق نظر می رسند. نحوه ارزیابی بخش شفاهی (بند دیسکریپتورز) معیارهای ارزیابی ارتباط شفاهی (تایل اشپغشن) سطح A2 نمره ها دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (واژشناسی) و ساختار دقت شفاهی تلفظ و آهنگ و ریتم ، روانی کلام واژگان محدوده و فعال سازی واژگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباط تکمیل مناسب تایل 5 استفاده موثر و دقیق از ساختارهای دستوری مورد نیاز در این سطح با وجود چند خطای صرفی و ساختاری، به طور کلی ارتباط واضح است. گفتار داوطلب به راحتی قابل درک است (لهجه خفیف) روان، سرعت مناسب گفتار، و آهنگ کلام متناسب جریان مستقل بیان طیف وسیعی از واژگان مرتبط با نیازهای روزمره و موضوعاتی که با علاقه سخنرانان مطابقت دارد. استفاده متنوع/دقیق از کلمات. اشتباهات واژگانی به ندرت رخ می دهد. ابتدایی ترین ارتباطات اجتماعی موثر انجام می شود. سازماندهی و ارائه محتوا برای این سطح کاملاً مناسب است. کنترل اولیه کلام مناسب جا افتاده است. ایده ها و محتوا به طور موثر است و با سهولت در موقعیت های عینی روزمره ارتباط برقرار می کنند. 4 اگر کیفیت ارتباط شفاهی از عملکرد توصیف شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 استفاده کافی از ساختارهای دستوری ساده که در این سطح مورد نیاز است. اشتباهات صرفی و نحوی جزئی معمولی که مانع درک نمی شود. به خوبی قابل درک است (لهجه کمی قوی تر). اشتباهات در عروض(آهنگ کلام). سرعت گفتار رضایت بخش است و جریان مستقل کمتر بیان. استفاده کافی از واژگان که (برای موضوعات روزمره لازم می باشند). نقل قول ها و اشتباهات معنایی گاه به گاه رخ می دهد که البته باعث اختلال در درک مطلب نمی شود. سازماندهی رضایت بخش محتوا، سازماندهی متن قابل پیگیری است. سبک گفتار متناسب با هنجارهای مکالمه روزمره است. استفاده از مبانی اولیه همیشه مناسب نیست. وظیفه به طور رضایت بخش در موقعیت های واقعی روزمره انجام شده است، مشکلات با کمی کمک برطرف می شوند. 2 اگر کیفیت ارتباط شفاهی با عملکرد توصیف شده در نقطه 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در نقطه 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 استفاده محدود از ساختارهای دستوری که در این سطح مورد نیاز است. فقدان تقریباً کامل تنوع ساختارها باعث سوء تفاهم و اختلال در درک می شود. گفتار به سختی قابل درک است (لهجه بسیار قوی)، خطاهای عروضی (آهنگ و ریتم) تقریباً مانع درک مطلب می شوند. سرعت آهسته گفتار با مکث های مکرر، فقدان کامل جریان مستقل بیان. دامنه واژگان بسیار محدود است. استفاده ناکافی (گیج کننده) از کلمات، اشتباهات معنایی جدی که درک را غیرممکن می کند. داوطلب سعی نمی کند از مبانی اولیه زبان استفاده کند، نمی تواند تبادلات اجتماعی بسیار کوتاه را انجام دهد. کار به سختی تکمیل می شود. سوالات باید دوباره فرموله شوند، مشکلات اساسی ارتباطی. وجود دارد 0 در صورتی که موفقیت داوطلب به شرایط توضیحات نقطه 1 نرسد و ارتباط شفاهی خیلی کوتاه باشد یا قابل درک نباشد یا نامربوط باشد، کل نمره تکلیف باید 0 باشد. معیارهای ارزیابی ارتباط شفاهی سطح B1 نمره ها دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (وازشناسی) و ساختار دقت شفاهی تلفظ و آهنگ و ریتم ، روانی کلام واژگان محدوده و فعال سازی وازگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباطی تکمیل مناسب تایل 5 استفاده متنوع و دقیق از ساختارهای دستوری مورد نیاز در این سطح. ⃰ حداقل خطاهای مورفولوژیکی (واژه شناسی ) که مانع ارتباط نمی شود. گفتار به راحتی قابل درک است (لهجه خفیف)، عروض صحیح (آهنگ و ریتم)، روانی کلام ، سرعت مناسب گفتار، جریان مستقل بیان. طیف گسترده ای از واژگان مورد استفاده، استفاده متنوع/دقیق از کلمات در موقعیت های روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است در موضوعات ناشناخته از جملات تکراری استفاده شود. سازماندهی و ارائه موثر مطالب و گفتگوی روزمره در این سطح به خوبی انجام می شود. کنترل مبانی اولیه زبان مناسب است. دنبال کردن افکار گوینده آسان است، تشریفات اجتماعی مربوط به ارتباط به خوبی اعمال می شوند. کار خواسته شده در تایل به طور کامل انجام شده است. ایده ها و محتوای بیان شده ساده و موثر است و داوطلب با سهولت ارتباط برقرار می کند. 4 اگر کیفیت ارتباط شفاهی از عملکرد توصیف شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 استفاده کافی از ساختارهای دستوری (گرامر) که در این سطح مورد نیاز است. اشتباهات صرفی و نحوی (ساختاری) جزئی مشاهده می شود. گفتار به خوبی قابل درک است (لهجه خفیف). اشتباهات در عروض(آهنگ و ریتم کلامی)وجود دارد، سرعت گفتار رضایت بخش است البته با چند مکث نا مناسب. استفاده کافی از واژگان (الزامی برای موضوعات در این سطح). نقل قول ها و اشتباهات معنایی گاه به گاه که باعث اختلال در درک مطلب نمی شود. سازماندهی رضایت بخش محتوا و گفتگوهای روزمره. برخی شواهد دال بر استفاده از مبانی . افکار به خوبی به هم متصل هستند، تشریفات اجتماعی به خوبی اعمال می شود. تکلیف به طور رضایت بخشی انجام شد، برخی نقل قول ها رخ می دهد. ایده ها و احساسات به طور رضایت بخشی منتقل می شوند، مشکلات با کمکی برطرف می شوند. 2 اگر کیفیت ارتباط شفاهی با عملکرد توصیف شده در نقطه 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در نقطه 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 استفاده محدود از ساختارهای دستوری در این سطح مورد نیاز است. عدم تنوع ساختارها باعث سوء تفاهم و اختلال در درک مطلب می شود. به سختی قابل درک (لهجه بسیار قوی)، خطاهای عروضی مانع درک مطلب می شود. سرعت آهسته گفتار با مکث های مکرر، فقدان کامل جریان مستقل بیان. دامنه واژگان بسیار محدود. استفاده ناکافی (گیج کننده) از کلمات، اشتباهات معنایی جدی. هیچ رجیستر اصلی استفاده نشده است. سازماندهی متن قابل پیگیری نیست. نمی توان مکالمات روزمره را ادامه داد و دنبال کرد. کار تکمیل نشد سوالات باید دوباره فرموله شوند. کمک مداوم باید ارائه شود. 0 در صورتی که موفقیت داوطلب به شرایط توضیحات نقطه 1 نرسد و ارتباط شفاهی خیلی کوتاه باشد یا قابل درک نباشد یا نامربوط باشد، کل نمره تکلیف باید 0 باشد. معیارهای ارزیابی ارتباط شفاهی (اشپغشن)در آزمون ای سی ال سطح B2 نمره ها دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (وازشناسی) و ساختار دقت شفاهی تلفظ و آهنگ و ریتم ، روانی کلام واژگان محدوده و فعال سازی وازگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباطی تکمیل مناسب تایل 5 استفاده متنوع از ساختارهای دستوری که در این سطح مورد نیاز است. ⃰ کنترل گرامری خوب با اشتباهات جزئی گاه به گاه. به راحتی قابل درک است (لهجه به سختی قابل توجه است). گفتار روان است، سرعت گفتار مناسب، جریان مستقل بیان. طیف گسترده ای از واژگان مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده متنوع / دقیق از کلمات. برخی از اصطلاحات و اصطلاحات محاوره ای مورد استفاده قرار می گیرد. سازماندهی واضح محتوا تثبیت شده است / سبک مناسب برای موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده کافی از طیف وسیعی از ابزار های انسجام بخش کلام. سبک های رسمی و غیر رسمی به راحتی اعمال می شوند. انجام کار کامل است. پردازش ایده ها و محتوا به طور موثر . با سهولت ارتباط برقرار می شود. 4 اگر کیفیت ارتباط شفاهی از عملکرد توصیف شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 استفاده کافی از ساختارهای دستوری که در این سطح مورد نیاز است. اشتباهات جزئی (عمدتاً مورفولوژیکی) که منجر به سوء تفاهم نمی شود. گفتار را می توان به خوبی درک کرد (لهجه خفیف)، نارسایی در کو آرتیکیولیشن (هم آهنگی صدایی و تغییر تن صدا). سرعت گفتار رضایت بخش است، چند مکث نالازم وجود دارد. استفاده کافی از واژگان (الزامی برای موضوعات). سازماندهی مناسب محتوا و سبک مناسب. استفاده رضایت بخش و ثبیت شده و تعداد محدودی ابزارهای منسجم کننده کلام. دنبال کردن ایدهها آسان است، اما در صحبتهای طولانیتر ممکن است برخی از محتواها را از دست بروند. انجام کار به اندازه کافی انجام شده است. ایده ها و محتوا به وضوح و با جزئیات مطرح می شوند. تبادل نظر روان و طبیعی است که تنها با چند مکث انجام می شود. 2 اگر کیفیت ارتباط شفاهی با عملکرد توصیف شده در نقطه 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در نقطه 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 استفاده بسیار محدود از ساختارها. اشتباهات گرامری مکرر که باعث اختلال در درک مطلب می شود. به سختی قابل درک است (لهجه بسیار قوی)، خطاهای عروضی (آهنگ و ریتم کلام) و هم بیانی قابل توجه. صورت می گیرد. سرعت آهسته گفتار با مکث های مکرر، عدم جریان مستقل بیان. دامنه محدود واژگان نقل قول های مکرر و اشتباهات معنایی گیج کننده. فقدان واژگان مناسب مانع درک مطلب می شود. پیگیری و/یا حفظ مکالمه مرتبط دشوار است. هیچ گونه شواهدی دال بر سازماندهی محتوا وجود ندارد. مبانی اولیه تثبیت نشده است. کار تکمیل نمی شود. سؤالات باید چندین بار ارائه و فرموله شوند. تبادل نظر ضعیف است. محتوای محدود است. 0 در صورتی که موفقیت داوطلب به شرایط توضیحات نقطه 1 نرسد و ارتباط شفاهی خیلی کوتاه باشد یا قابل درک نباشد یا نامربوط باشد، کل نمره تکلیف باید 0 باشد. معیارهای ارزیابی ارتباطات شفاهی سطح C1 نمره ها دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (وازشناسی) و ساختار دقت شفاهی تلفظ و آهنگ و ریتم ، روانی کلام واژگان محدوده و فعال سازی وازگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباطی تکمیل مناسب تایل 5 استفاده متنوع و دقیق از ساختارهای دستوری استادانه. ⃰ اشتباهات جزئی و به سختی قابل توجه. کنترل گرامری زبان پیچیده. گفتار کاملا قابل درک است (بدون لهجه). روان، با سرعت گفتار که توسط گوینده بومی طبیعی تلقی می شود. جریان مستقل بیان واژگان بسیار گسترده، گسترده و پیچیده، استفاده متنوع و کافی از کلمات، استفاده از عبارات اصطلاحی. مترادف ها به جلوگیری از بازگویی کلام کمک می کنند. سازماندهی واضح محتوا و متن پیچیده. استفاده موثر از طیف وسیعی از ابزار های منسجم کننده بیان. ثبت نام، سبک و استراتژی متناسب با موضوع است. ایده ها و محتوایی که به طور موثر و با سهولت، مهارت های مذاکره / بحث خوب ارتباط برقرار می کنند، شرکت کننده می تواند موقعیت های ارتباطی را به طور طبیعی و آسان اداره کند. 4 اگر کیفیت ارتباط شفاهی از عملکرد توصیف شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 استفاده کافی از ساختارهای دستوری، با برخی از اشتباهات نحوی کوچک گاه به گاه که درک مطلب را مختل نمی کند. به خوبی قابل درک است (لهجه به سختی قابل درک). اشتباهات جزئی در عروض سرعت گفتار مناسب، جریان مستقل بیان. مکث های کوتاه تر مانع صحبت نمی شود. دایره لغات گسترده، استفاده کافی از کلمات، استفاده مناسب از مترادف ها بسته به زمینه. استفاده صحیح از اصطلاحات سازماندهی مناسب متن و سبک. استفاده چندمنظوره از وسایل منسجم. استفاده نادرست یا عدم وجود ابزارهای بلاغی مرتبط. مکالمه به اندازه کافی دنبال شد و/یا حفظ شد. بیان مناسب و دقیق افکار از نظر ارتباطی، مدیریت مناسب موقعیت های غیرمنتظره، تسلط رضایت بخشی به هنجارهای رفتار زبانی. فقط چند تکرار نابجا اتفاق می افتد. 2 اگر کیفیت ارتباط شفاهی با عملکرد توصیف شده در نقطه 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در نقطه 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 اشتباهات گرامری مکرر رخ می دهد که درک مطلب را مختل می کند. گفتار قابل فهم (لهجه قوی تری دارد)، خطاهای عروضی (آهنگ و ریتم) قابل توجه. سرعت گفتار آهسته، گاهی اوقات عدم جریان مستقل بیان. دامنه محدود واژگان تکرار مکرر کلمات و اشتباهات معنایی. فقدان / نارسایی در سازماندهی محتوا. صلاحیت سبکی ناکافی، و استفاده محدود از راهبردهای ارتباطی کار تکمیل نشد سؤالات باید چندین بار ارائه و فرموله شوند. هنجارهای رفتار زبانی اغلب نقض می شوند. 0 در صورتی که موفقیت داوطلب به شرایط توضیحات نقطه 1 نرسد و ارتباط شفاهی خیلی کوتاه باشد یا قابل درک نباشد یا نامربوط باشد، کل نمره تکلیف باید 0 باشد. نحوه ارزیابی بخش نوشتاری (بند دیسکریپتورز) معیارهای ارزیابی نوشتار سطح A2 نمره دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (واژشناسی) و ساختار دقت نوشتاری بند نویسی، نقطه گذاری و املا واژگان محدوده و فعال سازی واژگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباطی تکمیل مناسب کار 5 استفاده صحیح از ساختارهای دستوری ساده که در این سطح مورد نیاز است. پاراگراف بندی کافی حداقل تعداد اشتباهات در املا و نقطه گذاری که به ندرت مانع درک مطلب می شود. استفاده مناسب از واژگان مرتبط با موضوع. فقط گاهی دچار کمبودهای واژگانی می شود. عمدتاً سازماندهی منطقی محتوا وجود دارد. استفاده صحیح از رایج ترین حروف ربط برای اتصال ساده ترین اشکال و جملات. آگاهی و استفاده صحیح از سبک مربوطه. شرح و پوشش کافی تمامی نکات خواسته شده. 4 اگر کیفیت ارتباط کتبی از عملکرد توضیح داده شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 عمدتاً استفاده کافی از ساختارهای دستوری ساده مورد نیاز در این سطح. اشتباهات گرامری اساسی ممکن است گاهی اوقات رخ دهند، اما به ندرت درک مطلب را مختل می کنند. پاراگراف بندی عموماً از محتوا پیروی می کند. املا و نقطه گذاری کامل نیست اما قابل قبول است. خطاها به ندرت درک را مختل می کنند. . واژگان کافی برای برآوردن نیازهای ارتباطی ساده و ابتدایی. تکرار کلمات و اشتباهات ممکن است کمی درک را مختل کند. سازماندهی مناسب محتوا استفاده مناسب از حروف ربط و کانکتور ها، سبک نوشتاری اهداف ژانر مربوطه را برآورده می کند. شرح و پوشش کافی دو مورد از چهار مورد خواسته شده و شرح جزئی دو مورد دیگر. ممکن است قسمتهای نامربوط ظاهر شوند، اما متن کلی اکثراً رضایتبخش است. 2 اگر کیفیت ارتباط نوشتاری با عملکرد توصیف شده در بند 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در بند 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 هنگام استفاده از ساختارهای دستوری ساده مورد نیاز در این سطح، چندین اشتباه صورت می پذیرد. پیام در نوشتار به سختی قابل پیگیری است و ممکن است اغلب سوء تعبیر شود. در نتیجه پاراگراف بندی نادرست محتوا به سختی قابل پیگیری است. نقطه گذاری متناقض است. بسیاری از اشتباهات املایی که اکثر آنها مانع درک مطلب می شوند رخ می دهند. دامنه کوتاهی از واژگان که بسیار محدود استفاده می شود. تعداد زیاد اشتباهات واژگانی، این اشکالات درک مطلب را غیرممکن می کند. سازماندهی نامناسب متن، توالی جملات تصادفی است. استفاده نادرست از حروف ربط، سبک نامناسب. کار ناقص، تفسیر نادرست از تکلیف ، بسیاری از بخش های نوشتار بی ربط هستند و شرح حداقل یک مورد از چهار مورد خواسته شده انجام شده است. 0 اگر کیفیت ارتباط کتبی با عملکرد توصیف شده در بند 1 مطابقت نداشته باشد و نوشته قابل ارزیابی نباشد (بدون شرح و بسط هیچ یک از نکات، محتوای نامناسب) یا غیرممکن باشد یا نامربوط باشد، باید نمره 0 باشد. داده شده. اگر برای اثربخشی ارتباطی نمره 0 داده شود، کل نمره برای کار باید 0 باشد. معیارهای ارزیابی سطح B1 نوشتاری نمره دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (واژشناسی) و ساختار دقت نوشتاری بند نویسی، نقطه گذاری و املا واژگان محدوده و فعال سازی واژگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباطی تکمیل مناسب کار 5 استفاده صحیح و متنوع از ساختارهای دستوری مورد نیاز در این سطح. اشتباهات صرفی و ساختاری جزئی که مانع درک مطلب نمی شود. پاراگراف بندی کافی، علائم نگارشی صحیح، بدون غلط املایی. استفاده مؤثر و صحیح از واژگان مرتبط با موضوع. در صورت ناشناخته بودن موضوعات، ممکن است اضافه گویی و حاشیه روی رخ دهد. متن خوب سازماندهی شده و منطقی است. استفاده کافی از حروف ربط و کانکتورها، سبک مناسب. شرح و پوشش کافی از تمام موارد خواسته شده در سوال. تشریح مؤثر افکار و عقاید مرتبط با موضوع. 4 اگر کیفیت ارتباط کتبی از عملکرد توضیح داده شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 داوطلب از ساختارهای گرامری مورد نیاز در این سطح با سطح صحت قابل قبولی استفاده می کند. خطاهای صرفی و ساختاری ممکن است هنوز رخ دهد، با این حال، اینها کمی بر درک تأثیر می گذارد. سازماندهی متن، املا و علائم نگارشی به اندازه کافی صحیح است و خواننده کی تواند بیشتر مطالب را دنبال کند. اشتباهات به ندرت درک را مختل می کنند. دایره لغات کافی برای تکمیل کار. برخی از حاشیه پردازی های نامربوط و انتخاب اشتباه موارد، اما درک کلی مختل نشده است. عمدتاً سازماندهی کافی محتوا. به طور کلی استفاده صحیح از حروف ربط، سبک نوشتاری قابل قبول. شرح و پوشش کافی دو مورد از چهار مورد خواسته شده و شرح جزئی دو مورد دیگر. ممکن است قسمتهای نامربوط ظاهر شوند، اما متن کلی اکثراً رضایتبخش است. 2 اگر کیفیت ارتباط نوشتاری با عملکرد توصیف شده در بند 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در بند 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 استفاده محدود از ساختارهای دستوری مورد نیاز در این سطح با اشتباهات مکرر. تعداد غیرقابل قبول اشتباهات که مانع از برقراری ارتباط می شود. پاراگراف بندی ناکافی، املای نادرست و نقطه گذاری نادرست که اغلب درک مطلب را مختل می کند. دامنه محدود واژگان، انتخاب نامناسب و ناکافی کلمات برای موضوع. انتخاب اشتباه آیتم ها و تکرار مکرر که به شدت درک مطلب را مختل می کند. سازماندهی محتوا تصادفی است. به ندرت از ابزارهای منسجم استفاده می شود، غالباً کلمات ربط و کانکتور ها نامناسب است. نوشته ناقص انجام شده است. تفسیر نادرست از سوال صورت گرفته است. بسیاری از قطعات بی ربط شرح حداقل یک مورد از چهار مورد. 0 اگر کیفیت ارتباط کتبی با عملکرد توصیف شده در بند 1 مطابقت نداشته باشد و نوشته قابل ارزیابی نباشد (بدون شرح و بسط هیچ یک از نکات، محتوای نامناسب) یا غیرممکن باشد یا نامربوط باشد، باید نمره 0 باشد. داده شده. اگر برای اثربخشی ارتباطی نمره 0 داده شود، کل نمره برای کار باید 0 باشد. معیارهای ارزیابی سطح B2 نوشتاری نمره دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (واژشناسی) و ساختار دقت نوشتاری بند نویسی، نقطه گذاری و املا واژگان محدوده و فعال سازی واژگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباطی تکمیل مناسب کار 5 استفاده مطمئن و متنوع از ساختارهای دستوری مورد نیاز در این سطح. سازماندهی مناسب متن و پاراگراف بندی. برخی از اشتباهات املایی و نگارشی که هرگز گیج کننده نیستند. استفاده دقیق از طیف وسیعی از واژگان مناسب و انتخاب شده مرتبط با موضوع. از تکرار اجتناب می کند و از برخی عبارات اصطلاحی استفاده می کند. همه ایده ها به شیوه ای روشن و منسجم و با توجه به ویژگی های ژانر داده شده سازماندهی شده اند. استفاده موثر از ابزار های انسجام بخش متنی مانند کانکتورها. شرح و پوشش کافی از تمام موارد خواسته شده. تشریح مؤثر افکار و عقاید مرتبط با موضوع. 4 اگر کیفیت ارتباط کتبی از عملکرد توضیح داده شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 استفاده کافی از ساختارهای دستوری پیچیده که در این سطح مورد نیاز است. برخی اشکالات در صرف شناسی و ساختار جملات، اما این مانع درک مطلب نمی شود. پاراگراف بندی تا حدی کافی است. چندین اشتباه املایی و نقطه گذاری، با این حال، اینها درک مطلب را مختل نمی کند. دقت واژگانی واژگان داوطلب عموماً دقیق است، اگرچه ممکن است برخی اوقات حاشیه رفتن هااتفاق بیفتد. با این حال، گاها انتخاب نادرست کلمات، مانع درک مطلب نمی شود. ایده ها عموماً به طور مناسب سازماندهی می شوند، عمدتاً از ابزارهای انسجام بخش متنی به اندازه کافی استفاده می شود. سازماندهی واضح است و سبک متن مناسب است. شرح و پوشش کافی دو مورد از چهار مورد خواسته شده در سوال و شرح جزئی دو مورد دیگر. ممکن است قسمتهای نامربوط ظاهر شوند، اما متن کلی اکثراً رضایتبخش است. 2 اگر کیفیت ارتباط نوشتاری با عملکرد توصیف شده در بند 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در بند 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 استفاده محدود از ساختارهای دستوری مورد نیاز در این سطح. چندین خطای صرفی و ساختاری که درک مطلب را مختل می کند. پاراگراف بندی ناکافی علائم نگارشی ناسازگار تعداد قابل توجهی از اشتباهات املایی که اغلب درک مطلب را مختل می کند. دامنه نسبتاً محدود واژگان. استفاده نسبتاً مکرر از کلمات نادرست و/یا تکرار غیر ضروری. حاشیه گویی و اضافه گویی و خطاهای معنایی که اغلب مانع درک مطلب می شود. ایده ها به روشی منطقی به هم مرتبط نیستند، بنابراین دنبال کردن محتوا دشوار است. عدم وجود ابزار های انسجام بخش و کانکتور ها ، سبک نامناسب تکلیف ناقص انجام شده است. تفسیر نادرست از تکلیف صورت گرفته است. بسیاری از قطعات بی ربط است. شرح حداقل یک مورد از چهار مورد. 0 اگر کیفیت ارتباط کتبی با عملکرد توصیف شده در بند 1 مطابقت نداشته باشد و نوشته قابل ارزیابی نباشد (بدون شرح و بسط هیچ یک از نکات، محتوای نامناسب) یا غیرممکن باشد یا نامربوط باشد، باید نمره 0 باشد. داده شده. اگر برای اثربخشی ارتباطی نمره 0 داده شود، کل نمره برای کار باید 0 باشد. معیارهای ارزیابی نوشتار سطح C1 نمره دقت فرمی و گرامری مورفولوژی (واژشناسی) و ساختار دقت نوشتاری بند نویسی، نقطه گذاری و املا واژگان محدوده و فعال سازی واژگان سبک جنبه های کاربردی / اجتماعی-زبانی اثربخشی ارتباطی تکمیل مناسب کار 5 استفاده پیچیده و موثر از طیف گسترده ای از ساختارهای دستوری. اشتباهات جزئی بسیار نادر. ساخت و پاراگراف بندی جملات معنی دار سطح بالا (استفاده همیشگی و درست از علائم نگارشی)؛ برخی از اشتباهات املایی کوچک ممکن است رخ دهد. استفاده پیچیده از طیف وسیعی از واژگان به خوبی انتخاب شده مرتبط با موضوع. استفاده مناسب از عبارات اصطلاحی، همنوایی ها و محاوره ها. به طرز نامحسوس از تکرار با کمک مترادف ها اجتناب می کند. ایده ها و موضوعات فرعی به طور موثر سازماندهی می شوند. سازماندهی روشن و منطقی افکار. متن منسجم و سبک مناسب. شرح و پوشش کافی از تمام موارد خواسته شده در سوال . تشریح مؤثر افکار و عقاید مرتبط با موضوع. 4 اگر کیفیت ارتباط کتبی از عملکرد توضیح داده شده در بند 3 بیشتر باشد اما بدتر از آنچه در بند 5 توضیح داده شده است، باید نمره 4 داده شود. 3 استفاده صحیح و متنوع از ساختارهای دستوری به طور کلی. برخی از اشکالات مورفولوژیکی (صرفی) جزئی بدون اختلال در درک. ناسازگاری های گاه به گاه در ساخت جمله و پاراگراف بندی (علایم نگاری)؛ چند اشتباه املایی جزئی دارای دایره لغات گسترده ای است که با موضوع مرتبط است، اشکالات واژگانی بکه ه راحتی با اضافه گویی و طول و تفصیل دادن حل می شوند. استفاده رضایت بخش از عبارات اصطلاحی، و همنشین ها (کالوکیشن). سازماندهی مناسب محتوا استفاده مناسب از ابزار های ربط و انسجام بخش مانند کانکتور ها. ساختار متن واضح همراه با اشکلات جزئی در انسجام و پیوستگی متن. شرح و پوشش کافی دو مورد و شرح جزئی دو مورد دیگر از موارد سوال. ممکن است قسمتهای نامربوط ظاهر شوند، اما متن کلی اکثراً رضایتبخش است. 2 اگر کیفیت ارتباط نوشتاری با عملکرد توصیف شده در بند 3 مطابقت نداشته باشد، اما از آنچه در بند 1 توضیح داده شده است بیشتر باشد، باید نمره 2 داده شود. 1 استفاده محدود و اغلب نادرست از ساختارهای دستوری. نقض هنجارهای زبانی که اغلب مانع درک مطلب می شود. ساختار جمله و پاراگراف بندی که درک مطلب را به خطر می اندازد (نقطه گذاری ناکافی). چندین اشتباه املایی جدی دامنه محدود واژگان در مقایسه با موضوع مربوطه. تکرار مکرر کلمات و/یا اشتباهات واژگانی که درک مطلب را مختل می کند. سازماندهی ناکافی محتوا، جملات به یکدیگر متصل نیستند. چند حرف ربط نامناسب کار ناقص است. تفسیر نادرست از تکلیف، بسیاری از قطعات بی ربط شرح حداقل یک مورد از چهار موردخواسته شده در سوال. 0 اگر کیفیت ارتباط کتبی با عملکرد توصیف شده در بند 1 مطابقت نداشته باشد و نوشته قابل ارزیابی نباشد (بدون شرح و بسط هیچ یک از نکات، محتوای نامناسب) یا غیرممکن باشد یا نامربوط باشد، باید نمره 0 باشد. داده شده. اگر برای اثربخشی ارتباطی نمره 0 داده شود، کل نمره برای کار باید 0 باشد. میانگین امتیاز کاربران: 5.0 (1 رای) 12345 ناشناس ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ 5 0 0 ممنون عالی بود امتیاز 12345 برای امتیاز باید عدد وارد کنید ایمیل را وارد کنید ایمیل صحیح نیست ایمیل نمایش داده شود. تعداد کاراکتر باقیمانده: 500 نظر خود را وارد کنید بازخوانی بازخوانی پس از انتشار این نظر، به من اطلاع داده شود. ارسال