چگونه رایتینگ آیلتس 7 بگیرم؟ راهکار تحلیلی و مثالهای کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما خیلی از بچه ها همیشه ازم می پرسن که چطوری در IELTS رایتینگ شون رو تقویت کنن که نمره ی 7 یا بالاتر بگیرن. این سوال سختیه ولی خوشبختانه نکات مفیدی در این مقاله آوردیم که می تونید ازشون استفاده کنید. اینجا بهتون می گمکه روی چه قسمت هایی کار کنید که بتونید رایتینگ تون رو تقویت کنید.طول جملاتتون رو تغییر بدیدوقتی انواع مختلف جمله رو شناختید، باید ازشون استفاده کنید. سخت ترین شون جمله ی پیچیده ی مرکب (compound-complex ) هست، ولی اگه این رو هم بلد نباشید، باز می تونید با ترکیبی از جملات ساده و مرکب وپیچیده، نمره ای عالی در رایتینگ IELTS بگیرید. کلیدش اینه که طول ونوع جمله هاتون متنوع باشه تا طبیعی به نظر برسه. به این مثال نگاه کنید:Firstly, children watch too much TV. It’s bad for their health. It can make them addicted. They will spend too much time indoors. This can make them fat.اینا همشون جملات کوتاهی هستن که می تونن با هم ترکیب بشن تا جمله ی جالب تری رو بسازن:Firstly, children watch too much TV, which is bad for their health. This habit can cause them to becomeaddicted, resulting in them spending too much time indoors and thus getting fat. تو امتحان IELTS کالوکیشن ها رو یادتون باشهبچه هایی که برای آیلتس میخونن همیشه می خوان کلی کلمه یاد بگیرن. این قابل درکه، چون برای فهمین منظور دیگران و برای فهموندن منظور خودتون، لازمه که به اندازه ی کافی لغت بدونید. با این حال دونستن معنی یه کلمه با اینکه بتونید به کار ببریدش فرق می کنه. اگه یه کلمه رو در کانتکست یاد بگیرید، راحت تر می تونید به کار ببریدش. وقتی دارید لغت یاد می گیرید به این هم دقت کنید که کدوم کلمات معمولا با هم به کار میرن:مثلا:Verb + thought:Spare a thoughtSpare a thought for all those who are homeless on a cold night like this.Hear one’s thoughtHave you given the new proposal any thought yet? Were keen to hear your thoughtOne’s thought goes out to somebody/somethingOur thoughts go out to all those families who lost relatives in the disaster.The thought occurs to someoneThe thought just occurs to me that it’s mum’s birthday tomorrow and we haven’t got her a card.Gather one’s thoughtThe President was taken aback by the question and took a minute to gather his thoughts.Noun + preposition + thought:great deal of thoughtShirley doesn’t devote a great deal of thought to her appearance.freedom of thoughtSome places don’t encourage freedom of thought.school of thoughtOne school of thought contends that modern man originated in Central Africa.train of thoughtSorry, where was I? I’ve lost my train of thought.در رایتینگ IELTS از استفاده از کلماتی مثل really ، so ، a lot ، very پرهیز کنیددر آیلتس باید رایتینگی بنویسید که توش از کلمات آکادمیک استفاده می کنید. بنابرین باید هدفتون این باشه که از کلماتی که تقریباً رسمی یا آکادمیک هستن استفاده کنید. برای این کار، نباید از زبان غیر دقیقی مثل really ، so ،a lot ، very استفاده کنید.مثال:Many IELTS candidates think that achieving Band 8.0 in IELTS is very hard==> از کلمه ی کوتاه تری استفاده کنید:Many IELTS candidates think that achieving Band 8.0 in IELTS is difficult.Very good ==> top-notch, splendid, terrific, excellent, magnificent, fabulous, outstanding, etcVery bad ==> horrible, terrible, outrageous, distressing, awful, etcVery delicious ==> appetizing, delectable, flavorful, scrumptious, enjoyable, palatable, etcRobot-driven car is really controversial ==> Robot-driven car is controversial A lot of IELTS learners share their great tips on IELTS writing, speaking on==> Many/A great number of/ A multitude of IELTS learners……در رایتینگ آکادمیک IELTS از contraction (فرم های کوتاه شده) استفاده نکنیدبهتره که کلمات رو اینطوری بنویسیم:Don’t ==> do notCan’t ==> cannotMustn’t ==> must notCouldn’t ==> could notWouldn’t ==> would notIsn’t ==> is notHaven’t ==> have notHasn’t ==> has notاز there is و there are بپرهیزیدوقتی دارید می نویسید سعی کنید ایده هاتون رو به طور واضح و دقیق بیان کنید. There is و there are کلمات اضافی ای هستن که نیازی بهشون نداریم. پس از جمله هاتون حذفشون کنید تا جمله ها قوی تر، سرراست تر و دقیق تر باشن.مثال:There are many issues that students have to face at university==> Students face a multitude of issues at universityانواع جمله رو یاد بگیریدخیلی مهمه که تفاوت یه جمله ی ساده و پیچیده رو بدونید. نیازی نیست که اسمهای خاص جمله ها رو بدونید ولی مهمه که بتونید جملات کامل بسازید. شناختن انواع جمله به این معنیه که بتونید از این دست اشتباهات رایتینگ پرهیز کنید:sentence fragmentrun-on sentencescomma splicesSENTENCE FRAGMENT ها (جمله ی ناقص) این رایج ترین اشتباهیه که بچه های IELTS مرتکب می شن. یه sentence fragment نمی تونه به خودی خود یه جمله باشه. حتی یه عبارت مستقل ( independent clause ) هم نداره.یادتون باشه: یه جمله ی ساده یه عبارت مستقله که به این سه مورد نیاز داره:فاعلفعلیه مفهوم فکریِ کاملبعضی وقتا به نظر میاد که جمله ست ولی اگه به دقت بررسی ش کنیم می بینیم که یه بخشِ ضروری رو کم داره و بنابرین نمی تونه به تنهایی درست باشه.مثال:The doctor worked round the clock. Operating on the boy.As India has entered the WTO. The local entrepreneurs are faced with both challenges and opportunities.چطور می تونیم این جمله ها رو درست کنیم؟تصحیح:The doctor worked around the clock, operating on the boy.As India has entered the WTO, the local entrepreneurs are faced with both challenges and opportunities.RUN-ON SENTENCES (جملات بدون نقطه گذاری صحیح)یه جمله ی run-on شامل دو یا چند عبارت می شه که بدون اینکه براشون علامت گذاری (نقطه، ویرگول، نقطه-ویرگول) صحیح انجام بشه، به هم متصل شدن. معمولا وقتی حرف می زنیم جملاتمون run-on هستن ولی ما با مکثمون معنی رومی رسونیم. ولی وقتی داریم می نویسیم باید با علامت گذاری مفهموم رو برسونیم و جمله بندی رو انجام بدیم.وقتی دو تا جمله ی کامل با کاما به هم متصل می شن، بهش comma splice می گیم. یادتون باشه: کاما به خودی خود انقدر قوی نیست که بتونه همین جمله ها رو هم به همدیگه متصل کنه. برای این کار باید یهconjunctive coordinator یا اگر نه، یه سمی کالن ( ; ) و یه قید conjunctive به کار ببرید.چیزی که خیلی مهمه اینه که برای این کار، نیاز نیست شما در علامت گذاری خیلی حرفه ای باشید. فقط اینکه بدونید کجا از سمی کالن استفاده کنید، برای گرفتن یه نمره ی خوب کافیه.مثال:Van Gogh is a world-famous artist his paintings can be found in many museums and art galleries.Allen Ginsberg is a renowned American poet, his most famous poem is Howl.چطور می تونیم این جمله ها رو درست کنیم؟ تصحیح:Van Gogh is a world-famous artist whose paintings can be found in many museums and art galleries.Van Gogh is a world-famous artist. His paintings can be found in many museums and art galleries.Van Gogh is a world-famous artist; his paintings can be found in many museums and art galleries.Allen Ginsberg is a renowned American poet, whose most famous poem is Howl.Allen Ginsberg is a renowned American poet. His most famous poem is Howl.Allen Ginsberg is a renowned American poet; his most famous poem is Howl. میبینید که راههای متعددی برای اصلاح جملات وجود دارهCOMMA SPLICED (استفاده از کاما به جای نقطه)حواستون باشه که از coma splice ها اجتناب کنید. این اشتباه خیلی رایجه که دو تا عبارت مستقل با یه کاما به هم متصل می شن.The dog was hungry, he wanted some food.می تونیم به روش های مختلفی تغییرش بدیم تا تصحیح بشه:The dog was hungry; he wanted some food.The dog was hungry. He wanted some food.The dog was hungry, and he wanted some food. میانگین امتیاز کاربران: 0.0 (0 رای) 12345 امتیاز 12345 برای امتیاز باید عدد وارد کنید ایمیل را وارد کنید ایمیل صحیح نیست ایمیل نمایش داده شود. تعداد کاراکتر باقیمانده: 500 نظر خود را وارد کنید بازخوانی بازخوانی پس از انتشار این نظر، به من اطلاع داده شود. ارسال