آیلتس : چگونه در بخش دوم Speaking IELTS ایده پردازی کنیم ؟

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

چگونه در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس ایده پردازی کنیم ؟

Ielts speaking part 2

در بخش دوم Speaking IELTS ، به شما عنوانی توسط ممتحن داده می شود ، و شما می بایست برای دو دقیقه صحبت کنید.این عنوان توسط ممتحن به شما داده می شود و امکان تغییر دادن آن وجود ندارد.اغلب مطالبی وجود دارد که بهتر است شما درباره آن تجربیاتی داشته باشید و بتوانید درباره آن ها صحبت کنید . اغلب زبان آموزان این امر را کاری دشوار می پندارند زیرا تنها یک دقیقه زمان برای آماده سازی خود در ارتباط با موضوع مطرح شده ، دارند .

همچنین ممکن است شما برای صحبت به مدت 2 دقیقه مقابل نفر دیگر دچار استرس شوید و قطعاً شما نمی خواهید بسیاری از مطالب برای بیان کردن را از دست بدهید.در اینجا نکاتی بیان می گردد که به شما برای گسترش دامنه اطلاعاتی و مکالمه بهتر کمک می کند.

حال تصور کنید به شما سوالات بخش دوم Speaking IELTS  داده شده است. در زیر نمونه ای را ملاحظه می کنید :

Describe someone who has had an important influence on your life:

You should say:

Who the person is

How long you have known him/her

What qualities this person has

ابتدا، شما می بایست درباره موضوع درج شده بر روی کارت صحبت کنید .

اگر شما فقط درباره سوألات مشخص بر روی کارت صحبت کنید ،این امکان وجود دارد خیلی زودتر Speaking  خود را به پایان برسانید .همچنین اگر شما بخواهید موضوع را ادامه دهید و مدت بیشتری صحبت کنید ، می توانید در مورد سایر موارد هم در این زمینه صحبت داشته باشید.

در اینجا دو نکته حائز اهمیت می باشد که به شما کمک می کند در زمان یک دقیقه از شروع صحبت کردنتان مطالب بیشتری برای بخش دوم Speaking IELTS آماده کنید.

 1. استفاده از کلمات پرسشی دیگر به منظور ارتقاء Speaking  و بسط بیشتر جملات

 برخی از این کلمات پرسشی عبارتند از:

Who / What / When / Where / How / Why

 زمانیکه شما آماده شدید ، سایر کلمات پرسشی را به منظور بسط بیشتر موضوع یادداشت کنید و درباره آنچه که شما می توانید بیشتر بیان کنید در ارتباط با موضوع ، فکر کنید.

2. اندیشیدن در ارتباط با موضوع

شما همچنین می توانید یک داستان درباره شخصی ، مکانی ، یک اتفاق و یا موردی که درباره آن مکالمه دارید، بیان کنید . بنابراین در مدت زمان یک دقیقه تان، فکر کنید و بطور سریع یادداشت بردارید و ترجیحاً یک داستان جذاب در ارتباط با موضوع Speaking ، تدارک ببینید.

شما می توانید داستان خود را در جایی از بخش دوم Speaking IELTS که قرارگیری آن مناسب باشد جای دهید.در زیر نمونه ای از توصیف یک شخص به همراه کلمات پرسشی که در کنار آن آمده و در واقع به منظور سازماندهی و بیان بیشتر جملات مطرح گردیده اند، ملاحظه می کنید.

The person I’m going to talk about today is my teacher from high school. (who) Her name was Miss Chadwick and she taught quite a few subjects at the school. She had been working there for quite a few years when I met her I think. (where) We met for the first time in my English class. (more about ‘who’) I remember this well because she was quite young compared to most of the other teachers in the school so I was surprised that she was a teacher! In fact she looked more like she could be one of the older students!

(How long) So I met her when I was 15, and that was 10 years ago. I don’t actually know her anymore as we lost contact soon after I left the school, but I still remember her very well for several reasons. (What qualities) Firstly, she was very kind. She always treated all the students very well in the class, and I can’t remember her ever shouting at anyone. Also, she had a really good sense of humour. She would make jokes in the class which most of the other teachers never did. The other teachers were very serious all the time. And she made the classes a lot of fun and very interesting, something that I think is very important otherwise you start to get bored. Oh, and also she explained things very well and very clearly. Often teachers are not able to do this in a way that students can understand, especially when it's complicated subjects.

So those are the qualities that she had. (why such an influence) The reason she had such an important influence on me is because I was quite a shy person at school and not very confident, but she helped me to change this. (tell a story) Each year, there was a school play that would be held in front of all the parents, and that year, when I was 15, Miss Chadwick was organizing and directing the play. I really didn't want to be in it because I was so shy, but Miss Chadwick insisted that I take one of the roles, and it was one of the main roles which meant that I would have to do a lot of speaking! I was so nervous. Anyway, I went ahead and did it, and on the night I did really well and really enjoyed it. And that really boosted my confidence and this has helped me to this day.

So my teacher Miss Chadwick is the person who has influenced my life and I will never forget her.

همانطور که می بینید در اینجا کلمه پرسشی who  آمده است که در پاسخ به آن ،شخص ( در اینجا Teacher) معرفی گردیده است . در ادامه کلمه پرسشی whereرا داریم که در پاسخ به آن مکان ملاقات با آن ذکر شده است. در ادامه برای توضیح بیشتر کلمه who  به توضیح بیشتر درباره آن فرد پرداخته است. کلمه How long  برای بیان مدت زمان آشنایی و شروع زمان آشنایی بکار برده شده است . کلمه what qualities   برای توضیح خصوصیات اخلاقی و رفتاری آمده است.در ادامه برای توضیح بیشتر از why such an influence استفاده شده است که در پاسخ به آن علت کاریزماتیک بودن این شخصیت بیان گردیده است.در انتها تمامی موارد بصورت یک داستان بیان گردیده است.

منبع : ztcprep

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید