آرشیو زمانی مقالات و اخبار شامل بایگانی 2022 بهمن (1) آبان (1) بایگانی 1402 اسفند (1) آبان (1) شهریور (11) تیر (2) خرداد (2) اردیبهشت (29) فروردین (27) بایگانی 1401 اسفند (53) بهمن (88) دی (41) آذر (42) آبان (57) مهر (67) شهریور (61) اَمرداد (97) تیر (2) خرداد (1) اردیبهشت (1) فروردین (1) بایگانی 1400 اسفند (1) بایگانی 1398 آذر (6) آبان (16) مهر (24) شهریور (21) اَمرداد (22) تیر (22) خرداد (11) اردیبهشت (3) فروردین (1) بایگانی 1397 اسفند (1) دی (46) آذر (17) آبان (15) مهر (35) شهریور (75) اَمرداد (52) تیر (72) خرداد (72) اردیبهشت (27) فروردین (1) مقالات آموزشی و خواندنی ها آزمون ecl، با مدرک معتبر و مورد تایید آلمان آموزش ترکی استانبولی آسان در رشت تم های آزمون آلمانی ECL همه چیز در مورد آزمون آلمانی ECL یادگیری لغت آلمانی تضمینی! بررسی تایل شغایبن و ساختار جملات در زبان آلمانی اهداف آزمون ای سی ال بهترین موسسه زبان شمال، کجاست. Sepano Educational Center: The Best Language Institute in Northern Iran Specific food that can boost language learning How to learn languages by the help of artificial intelligence کلاس فشرده زبان آلمانی در انزلی _ موسسه سپانو برگزاری دوره آموزش زبان آلمانی در لاهیجان کانون زبان آلمانی در آستارا_ موسسه سپانو آموزش زبان آلمانی در فومن سپانو، آموزشگاه زبان آلمانی برتر در خمام کلاس فرانسوی خصوصی در رشت بهترین موسسه زبان آلمانی در لاهیجان، سپانو موسسه آموزش زبان آلمانی در آستانه، سپانو دوره آموزش زبان آلمانی در لنگرود کلاس های آموزش زبان آلمانی در صومعه سرا آموزش زبان آلمانی در بندرانزلی، در موسسه سپانو ثبت نام در کلاس های زبان فرانسوی رشت در سپانو کلاس آلمانی فشرده سپانو در رشت مدرس خوب برای آموزش زبان آلمانی در رشت دوره های مبتدی تا پیشرفته زبان آلمانی در رشت کلاس ترمیک زبان آلمانی در رشت یادگرفتن زبان ترکی استانبولی خصوصی در رشت سپانو، مرکز آموزش زبان ترکی استانبولی رشت سپانو، آموزشگاه برتر زبان فرانسوی در رشت استاد زبان فرانسوی خوب در رشت دوره فشرده زبان آلمانی سپانو در رشت بهترین کلاس آموزش زبان آلمانی در رشت کلاس آموزشی زبان آلمانی سپانو در رشت مدرس خوب برای آموزش زبان آلمانی به صورت خصوصی در رشت شرکت کوپرز را برای مهاجرت کاری به آلمان انتخاب کنید. گروه کوپرز «Qpers» راهی برای استخدام و مهاجرت به آلمان کلاس آموزش خصوصی آلمانی در رشت دوره های آموزش زبان آلمانی رشت در سپانو، از مبتدی تا پیشرفته موسسه آموزش زبان آلمانی خوب در رشت جذب پرستار ایرانی در آلمان توسط موسسه QPERS آموزش زبان ترکی استانبولی خصوصی رشت در سپانو موسسه آموزش زبان آلمانی در رشت، سپانو تدریس زبان آلمانی به صورت فشرده در رشت مدرس برتر زبان آلمانی در رشت، در سپانو سپانو، آموزشگاه آلمانی ممتاز در رشت آموزشگاه موفق زبان آلمانی رشت، سپانو استاد ممتاز زبان آلمانی رشت در سپانو سپانو، آموزشگاه زبان آلمانی خوب در رشت دوره های آموزش زبان فرانسوی در رشت دوره های زبان فرانسوی رشت در مرکز سپانو بهترین کلاس آموزش فرانسوی رشت در سپانو تدریس زبان آلمانی به صورت خصوصی در رشت شرکت در کلاس های آلمانی رشت در سپانو آموزش زبان آلمانی در کوتاه ترین زمان ممکن در رشت، موسسه سپانو ثبت نام کلاس خصوصی آلمانی رشت در موسسه سپانو سپانو، موسسه برتر آلمانی رشت هزینه ثبت نام در دوره های زبان آلمانی رشت دوره ترمیک و خصوصی آلمانی رشت _ آموزشگاه سپانو چگونگی آموزش زبان آلمانی در رشت _ موسسه سپانو ترفند های آموزش زبان آلمانی در رشت کلاس گروهی (ترمیک و فشرده ) زبان آلمانی رشت ثبت نام در کلاس های آموزش آلمانی سپانو در رشت زبان فرانسوی ترمیک در رشت کلاس گروهی آلمانی در رشت، ترمیک یا فشرده در سپانو بهترین مراکز آموزش زبان آلمانی در رشت هزینه شرکت در دوره ترمیک، فشرده و خصوصی زبان آلمانی سپانو در رشت یادگیری زبان آلمانی خصوصی در رشت کلاس خصوصی زبان فرانسوی در رشت در سپانو چطوری آلمانی یاد بگیرم؟ آموزش آلمانی در رشت در سپانو شرکت در کلاس زبان آلمانی در رشت، در آکادمی سپانو شرکت در کلاس فشرده آموزش آلمانی رشت در سپانو برگزاری کلاس فشرده زبان آلمانی در رشت، سپانو آموزش زبان ترکی استانبولی خصوصی در رشت موسسه برتر زبان آلمانی در رشت تدریس فشرده زبان آلمانی در رشت، در سپانو برگزای دوره ترمیک زبان آلمانی در رشت کلاس زبان آلمانی ترمیک، فشرده، خصوصی در رشت مراکز برتر آموزش زبان آلمانی در رشت بهترین کلاس آموزش زبان ترکی استانبولی در رشت آموزش زبان آلمانی به صورت فشرده در رشت تدریس زبان آلمانی در رشت در سپانو بهترین مرکز آموزش زبان ترکی استانبولی در رشت تدریس زبان ترکی استانبولی در رشت بهترین موسسه آموزشی زبان ترکی استانبولی در رشت، سپانو بهترین آموزشگاه ترکی استانبولی رشت، سپانو بهترین مدرس ترکی استانبولی در رشت در سپانو مدرس زبان آلمانی مجرب رشت در سپانو بهترین دوره آلمانی رشت در سپانو برگزاری کلاس های آموزش آلمانی در رشت، سپانو موفق ترین آموزشگاه آلمانی در رشت دوره آموزش فشرده آلمانی رشت تدریس زبان آلمانی فشرده در رشت در سپانو زبان فرانسوی خصوصی در رشت مدرس برتر آلمانی در رشت_ بهترین آموزشگاه المانی رشت، سپانو کلاس های زبان آلمانی کانون سپانو در رشت دوره های آموزش زبان آلمانی در رشت بهترین موسسه فرانسوی رشت در کلاس های آموزش آلمانی سپانو شرکت کنید. دوره ترمیک آلمانی در گیلان، در رشت _ سپانو آیین نامه ی آزمون انستیتو گوته آیین نامه ی آزمون انستیتو گوته آیین نامهی آزمون انستیتو گوته آخرین ویرایش اول اکتبر 2014 آزمون های انستیتوگوته نشانگر میزان معلومات زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی یا زبان دوم طراحی شده و در مراکز نامبرده در بند دوم آیین نامه ی آزمون در سراسر دنیا بر اساس مقررارت یکسان برگزار و ارزیابی میشود . بنداول - اساس آزمون آیین نامه ی آزمون حاضر برای تمامی آزمونهای نامبرده در بند سوم معتبر است . آخرین ویرایش این آیین نامه ملاک عمل قرار می گیرد. انستیتو گوته برای هر آزمون در اینترنت یک نمونه سوال قابل دسترسی برای همه علاقه مندان شرکت در آزمون منتشر می کند. برای هر آزمون آخرین نسخه منتشر شده معتبر است. در این نمونه سوالات در مورد ساختار، محتوی و نحوه ی ارزیابی توضیح داده شده است . تمامی این دستور العمل ها لازم الاجرا می باشند. جزییات مربوط به آزمون ها را می توان در نسخه های به روز شده ی مقررات اجرایی هر آزمون یافت . این مقررات اعتبار حقوقی دارد. بند دوم – مراکز آزمون انستیتو گوته مراکز زیر برگزار کننده ی آزمونهای گوته می باشند: انستیتوهای گوته در آلمان و خارج از آلمان مراکز گوته در خارج از آلمان همچنین موسسات همکاری کننده با انستیتو گوته در برگزاری آزمونها در آلمان و خارج از آلمان بند سوم - شرایط شرکت در آزمون هر متقاضی می تواند بدون محدودیت سنی و بدون داشتن تابعیت کشور آلمان در آزمونهای انستیتو گوته شرکت نماید . در خصوص سن مناسب برای هر آزمون ، توجه شما را به توصیه های زیر معطوف می نماییم : آزمون نوجوانان ( از ۱۰ سال به بالا ) GOETHE-ZERTIFIKAT A1: FIT IN DEUTSCH 1 GOETHE-ZERTIFIKAT A2: FIT IN DEUTSCH 2 آزمون نوجوانان ( از ۱۲ سال به بالا ) GOETHE-ZERTIFIKAT B1 آزمون بزرگسالان ( از 16 سال به بالا ) GOETHE-ZERTIFIKAT A1: START DEUTSCH 1 GOETHE-ZERTIFIKAT A2: START DEUTSCH 2 GOETHE-ZERTIFIKAT B1 GOETHE-ZERTIFIKAT B2 GOETHE-ZERTIFIKAT C1 آزمون بزرگسالان ( از 18 سال به بالا ) ZERTIFIKAT DETSCH FÜR DEN BERUF GOETHE-ZERTIFIKAT C2: GROSSES DEUTSCHES SPRACHDIPLOM متقاضیانی که پیش از رسیدن به سنین توصیه شده خواستار شرکت در آزمون ها باشند ، حق هیچگونه اعتراضی مبنی بر مطابقت نداشتن مواد آزمون با سن داوطلب یا امثال آن را ندارند. شرکت در آزمون منوط به شرکت در دوره ی خاص یا دارا بودن کارنامه ی سطوح پایین تر نیست . هریک از چهار مهارت زبان آلمانی (شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) ماژول نامیده می شود. در آزمون می توان یکی از این مهارت ها را به تنهایی و یا در ارتباط با دیگر مهارت ها بطور مشترک امتحان داد. جزییات بیشتر در هر مورد در مقررات برگزاری آزمون آمده است. بند چهارم - ثبت نام قبل از ثبت نام متقاضیان امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به شرایط آزمون، آیین نامه ی آزمون و مقررات برگزاری آزمون و همچنین چگونگی اعلام نتایج را در مرکز برگزاری آزمون و یا از طریق اینترنت دارند. فرمهای ثبت نام توسط مرکز مربوطه و یا از طریق اینترنت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد . فقط ثبت نامهایی پذیرفته می شوند که فرم آن در مهلت مقرر به طور کامل پر شده و به مرکز برگزاری آزمون برسد . با این ثبت نام متقاضیان ( یا اولیای انها، در صورت نرسیدن به سن قانونی ) تایید می نمایند که از آیین نامه ی آزمون و مقررارت برگزاری هر آزمون مطلع هستند و مفاد آن را می پذیرند .این آیین نامه و مقررات برگزاری در اینترنت در اختیار شما می باشد. اطلاعات شخصی داوطلبان در اختیار برگزارکنندگان، ناظرین و آزمونگران قرار می گیرد و داوطلبان ( یا اولیای آنان) موافقت خود را با این امر اعلام می دارند. همچنین می پذیرند که این اطلاعات در بایگانی مرکزی انستیتو گوته در آلمان بایگانی شوند. برای متقاضیان معلول اعمال مقررات خاص امکان پذیر می باشد، به شرطی که به هنگام ثبت نام با ارائه ی مدارک معتبر نوع معلولیت خود را اعلام کرده باشد .(← موارد تکمیلی مقررارت برگزاری آزمون : متقاضیان معلول ) ماده پنجم - تاریخ ثبت نام و آزمون مرکز برگزاری آزمون تعیین کننده ی زمان ومکان ثبت نام وآزمون است. به غیراز آزمون هایی که به صورت ماژول تنها نیز قابل برگزاری است، بخش های کتبی و شفاهی آزمون معمولا در فاصله ی زمانی ۱۴ روز برگزار می شوند. بند ششم – اجازه ی شرکت در آزمون ۱-۶- تصمیم در مورد شرکت یا عدم شرکت متقاضیان و نحوه ی شرکت آنان به عهده ی مرکز برگزاری آزمون است . به متقاضیان واجد شرایط زمان و مکان برگزاری آزمون اعلام می گردد . شرط شرکت در آزمون هر دوره وجود ظرفیت برای آن آزمون است و معمولا ترتیب زمانی ثبت نام در نظر گرفته می شود. حق شرکت در آزمون پس از اعلام موافقت کتبی مرکز برگزاری آزمون برای داوطلب ایجاد می گردد . در صورت عدم پذیرش مورد کتبا به داوطلبان اعلام می گردد. ۲-۶- متقاضیان پذیرفته شده برای شرکت در آزمون حق دارند در تمامی بخش های آزمون شرکت نمایند . حق دادن اجازه برای انجام بخشی از آزمون برای مرکز آزمون محفوظ است. (← بند شانزدهم ) بند هفتم - شهریه ی آزمون و استرداد آن ۱-۷- شهریه ی آزمون بر طبق شرایط هر مرکز تعیین میگردد . فقط داوطلبانی حق شرکت در آزمون را دارند که شهریه ی خود را به طور کامل در هنگام ثبت نام پرداخت کرده باشند . ۲-۷- در صورت شرکت نکردن در آزمون به علت بیماری (← بند سیزدهم )، شهریه ی آزمون با کسر هزینه ی دفتری برای نوبت بعدی منظور میگردد . ۳-۷- در صورتی که اعتراض به نتیجه ی آزمون وارد باشد (← بند بیست و یکم )، شرکت در آزمون منتفی تلقی شده و شهریه ی آزمون برای دوره های بعد منظور یا مسترد می گردد . ۴-۷- در صورتی که داوطلب از دادن امتحان محروم شود (← بند دوازدهم )، شهریه ی آزمون مسترد نخواهد شد. بند هشتم - مواد آزمون مواد آزمون منحصرا برای آزمون و به همان صورتی که در انستیتو گوته تهیه شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند . در متون آزمون، چه در ترتیب آن و چه در محتوای آن تغییری صورت نمی گیرد . تصحیح نقایص یا اشتباهات فنی از این قاعده مستثنی است. بند نهم - عدم دسترسی عموم به سوالات آزمون سوالات آزمون ها در اختیار عموم قرار ندارد . مستثنی از این بند بازرسین انستیتو گوته هستند. ایشان به منظور کنترل کیفیت (←بند بیست و هفتم) مجازند بدون اخطار قبلی در جلسه ی آزمون حضور یابند. درعین حال اجازه ی دخالت در روند آزمون به ایشان داده نمی شود. حضور بازرسین در صورتجلسه ی آزمون با ذکر مدت آن قید می شود. بند دهم - احراز هویت مرکز برگزاری آزمون وظیفه احراز هویت دقیق شرکت کنندگان را به عهده دارد. شرکت کنندگان قبل از برگزاری بخش های کتبی و شفاهی آزمون در صورت لزوم در طول برگزاری آزمون به وسیله ی اوراق هویت عکسدار شناسایی می شوند. مرکز برگزاری آزمون حق تعیین نوع کارت شناسایی عکسدار را دارد و باید اقدامات لازم در جهت تشخیص هویت شرکت کنندگان را به عمل آورد . بند یازدهم - نظارت حداقل یک مراقب با تجربه مسؤل برقراری نظم لازم برای برگزاری آزمون است . داوطلبان فقط به صورت منفرد اجازه ترک اتاق آزمون را دارند . در صورت ترک اتاق آزمون ، مورد در صورتجلسه برگزاری آزمون، با ذکر دقیق زمان آن قید میگردد. داوطلبانی که برگه های خود را پیش از اتمام وقت تحویل دهند ، حق ورود مجدد به اتاق آزمون را ندارند. ناظر در طول برگزاری آزمون نکات لازم را یاد آوری می نماید و اطمینان حاصل می کند که هر داوطلب به تنهایی و بدون استفاده از وسایل غیر مجاز پاسخگوی سوالات آزمون باشد. (← بند دوازدهم) ناظر تنها مجاز به پاسخگویی به سوالات مربوط به چگونگی برگزاری آزمون می باشد . توضیح یا پاسخ به سوالات مربوط به محتوای آزمون مجاز نیست. بند دوازدهم - محرومیت از شرکت در آزمون هرگونه تقلب در آزمون، به همراه داشتن و استفاده از وسایل غیر مجاز یا دادن آن به دیگری و یا هرگونه رفتار مجرمانه که در روند آزمون خدشه ای ایجاد کند ، موجب محرومیت از آزمون خواهد شد. در این صورت برگه های آزمون داوطلب ارزیابی نمی شود. شرکت کنندگان مجاز به داشتن وسایل غیر مجاز شامل جزوات و نوشته هایی که مربوط به محتوای آزمون باشند یا کتاب لغت ، کتابهای دستور زبان ، یادداشتهای دستنویس یا وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه ، مینی کامپیوتر و یا لوازم ضبط یا پخش صوت، خواه در اتاق آزمون و خواه در اتاق آمادگی آزمون شفاهی نیستند. مرکز برگزاری آزمون باید موارد فوق را رعایت کرده و اجرا کند. هر گونه عمل خلاف و مغایر با موارد ذکر شده در این بند باعث محرومیت داوطلب از آزمون می گردد. حتی سعی در انتقال مطالب مربوط به محتوای آزمون به دیگری، موجب محرومیت از آزمون خواهد شد. حتی اگر پس از پایان آزمون مشخص گردد که موردی برای محرومیت از امتحان وجود داشته ، کمیسیون آزمون(← بند هفدهم) محق است، شرکت کننده ی خاطی را مردود اعلام کند و یا بر حسب مورد موجبات استرداد کارنامه صادر شده را فراهم آورد. کمیسیون آزمون موظف است قبل از اتخاذ تصمیم سخنان خاطیان را بشنود. در صورت وجود شبهه، موضوع با انستیتو گوته ی مرکزی در میان گذشته می شود و مطابق رای آنان عمل خواهد شد. در صورت محرومیت از آزمون به هر یک از دلایل فوق، شهریه ی آزمون مسترد نخواهد شد . در صورت محرومیت به دلایل ذکر شده در این بند به داوطلب مربوطه پس از حداقل سه ماه از تاریخ محرومیت، اجازه ی شرکت مجدد در آزمون داده خواهد شد . داوطلبی که در رابطه با آزمون یا هویت خود اقدام به تقلب نموده باشد و همچنین تمامی کسانی که در این امر دست داشته اند، از شرکت در آزمون محروم خواهند شد. در صورت محرومیت از آزمون، انستیتو گوته پس از بررسی همه ی جوانب امر، همه خاطیان را به مدت یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهد کرد. (← بند شانزدهم ) بند سیزدهم - انصراف از آزمون یا انصراف از ادامه ی آزمون انصراف از انجام آزمون میسر است، اما در صورت انصراف از شرکت در آزمون، وجهی مسترد نخواهد شد. اگر انصراف قبل از شروع آزمون باشد، آزمون انجام نشده تلقی میگردد. اگر انصراف پس از شروع آزمون باشد، داوطلب مردود اعلام می گردد. اگر داوطلب به علت بیماری آزمون را شروع نکند یا پس از شروع از ادامه ی ان منصرف شود، بایستی موضوع بلافاصه با ارائه گواهی پزشک به مرکز آزمون اعلام گردد. اتخاذ تصمیم در مورد اقدامات بعدی- پس از توافق با انستیتو گوته ی مرکز- به عهده ی مرکز آزمون است. در مورد استرداد شهریه مطابق بند 7-2 عمل خواهد شد. بند چهاردهم - اعلام نتایج اعلام نتایج آزمون علی القاعده به عهده ی مرکز برگزاری آزمون است. اعلام نتیجه به صورت فردی و قبل از موعد مقرر، میسر نیست. بند پانزدهم – کارنامه کارنامه با امضای مسئول برگزاری آزمون و یکی از آزمونگران صادر می گردد.(← بند هفدهم ) در صورت مفقود شدن کارنامه خلال مدت ده سال، گواهی جایگزین صادر می گردد که باید برای آن هزینه ی جداگانه پرداخت گردد. نتایج آزمون به صورت امتیاز و یا نمره ی متناظر با آن امتیاز درج می گردد. مرکز آزمون در صورت عدم قبولی، اطلاعات مربوط به تکرار آزمون را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. داوطلب در صورت تمایل می تواند در صورت عدم قبولی در آزمون، گواهی ای با ذکر امتیاز کسب شده، دریافت نماید. 1-15- آزمون های غیرمدولار داوطلبانی که در آزمونهای زیرشرکت کرده و تمامی بخشهای آزمون را با موفقیت بگذرانند، کارنامه ای در یک نسخه دریافت خواهند کرد. GOETHE-ZERTIFIKAT A1: FIT IN DEUTSCH 1 GOETHE-ZERTIFIKAT A1: START DEUTSCH 1 GOETHE-ZERTIFIKAT A2: FIT IN DEUTSCH 2 GOETHE-ZERTIFIKAT A2: START DEUTSCH 2 ZERTIFIKAT DETSCH FÜR DEN BERUF (تا 31 /12/2014) GOETHE-ZERTIFIKAT B2 GOETHE-ZERTIFIKAT C1 2-15 - آزمون های مدولار داوطلبانی که یک یا چند ماژول از آزمون های GOETHE-ZERTIFIKAT B1 GOETHE-ZERTIFIKAT C2: GROSSES DEUTSCHES SPRACHDIPLOM را امتحان می دهند، کارنامه ای در یک نسخه برای هر یک از ماژول ها دریافت می کنند. شرکت کنندگان این دوآزمون که تمامی بخشهای آزمون را در یک شهر و یک موعد با موفقیت بگذرانند، می توانند کارنامه ای شامل هر 4 ماژول دریافت کنند. جزییات این امرتوسط مرکز برگزاری آزمون تعیین می گردد. در صورتی که داوطلب در موعدهای بعدی یک یا چند ماژول را تکرار کند، کارنامه های دریافتی قابل ارائه همراه با کارنامه های آزمون قبلی خواهند بود. شرکت کنندگان در آزمون GOETHE-ZERTIFIKAT B1 که هر چهار ماژول را در طی یک سال در یک مرکز امتحان داده و قبول شده باشند، می توانند در صورتی که امکانات مرکز آزمون اجازه دهد، کارنامه ای شامل هر 4 ماژول دریافت نمایند. تعیین جزییات اجرای این امر با مرکز آزمون است. بند شانزدهم - تکرار آزمون داوطلبان می توانند آزمون های ذکر شده در بند های 1-15 و 2-15 را به طور کامل هرچند بار که مایلند، تکرار کنند. برای آزمون های بند 2-15 امکان تکرار هر ماژول به دفعات نیز وجود دارد. مرکز آزمون می تواند برای تکرار آزمون مهلت و تاریخ انجام آزمون را تعیین کند. داوطلب نمی تواند ادعای حقوقی برای شرکت در آزمون در تاریخی خاص را داشته باشد. (← بند دوازدهم ) بند هفدهم - کمیسیون آزمون مرکز آزمون جهت برگزاری آزمون و نظارت بر انجام آن طبق آیین نامه ،کمسیون آزمون شامل دو نفر، یک ممتحن ومسئول برگزاری آزمون در مرکزمربوطه تشکیل می دهد. بند هجدهم – صورتجلسه ی برگزاری آزمون روند برگزاری آزمون صورتجلسه می شود. در این صورتجلسه داده های مربوط به آزمون مربوطه (شرکت کنندگان، مرکز برگزاری آزمون، تاریخ آزمون) و ساعت برگزاری آزمون و پیش آمد های خاص در حین آزمون قید می گردد. بند نوزدهم – تردید در بی طرفی آزمونگر در صورتی که داوطلبی تردید در بی طرفی آزمونگر داشته باشد، می تواند بلافاصله و قبل از شروع امتحان شفاهی مراتب را به مسئول امتحانات اعلام نماید. تصمیم گیری در مورد اجازه ی امتحان گرفتن توسط ممتحن مربوطه با مسئول برگزاری آزمون است. بند بیستم - ارزیابی دو آزمونگر مستقل از یکدیگر برگه های آزمون را ارزیابی می کنند. در آزمون کتبی تنها برگه های پر شده با نوشت افزار های مجاز (خودکار، خودنویس یا روان نویس مشکی یا آبی) تصحیح می گردند. جزییات کار در مقررارت اجرایی هر آزمون آمده است. در آزمون شفاهی حداقل یکی از آزمونگران در شش ماه گذشته با شرکت کننده در آزمون درس نداشته است. موارد استثنا نیاز به مجوز رسمی انستیتو گوته دارد. بند بیست و یکم - اعتراض اعتراض به نتیجه ی آزمون بایستی ظرف مدت دو هفته پس از اعلام نتایج کتبا به اطلاع مدیر مرکزی که آزمون در ان برگزار گردیده، برسد. انستیتو گوته مجاز است به اعترا ضات غیر مدلل یا با دلایل ناکافی رسیدگی ننماید. تنها ذکر عدم احراز نمره ی کافی به عنوان دلیل کافی نیست. تصمیم گیری در مورد وارد بودن یا نبودن اعتراض با مسئول برگزاری آزمون است. در موارد مشکوک، مورد به انستیتو گوته ارجاع می گردد و انستیتو گوته تصمیم گیرنده است. تصمیم نهایی، قطعی و غیر قابل اعتراض مجدد می باشد. پیگیری حقوقی غیر ممکن است. اعتراض به نحوه ی برگزاری آزمون باید بلافاصله پس از انجام آزمون به اطلاع مدیریت مرکز آزمون برسد. مسئول برگزاری آزمون نظرات همه را شنیده، به اعتراض رسیدگی نموده و ان را در پرونده درج می کند. در موارد مشکوک تصمیم گیری با انستیتو گوته ی مرکز است. در صورتی که اعتراض وارد باشد، بند۳-۷ در مورد استرداد شهریه ی آزمون صادق است. بند بیست و دوم - بازبینی برگه ی آزمون شرکت کنندگان در آزمون ( افراد زیر سن قانونی به همراه یکی از والدین ) می توانند پس از پایان همه ی قسمت های آزمون در صورت عدم قبولی در حضور مسئول برگزاری آزمون تنها برگه ی آزمون کتبی ( بخش نامه ) را رویت نمایند. تهیه ی هر گونه رو نوشت یا کپی از برگه های آزمون مجاز نیست. بند بیست و سوم – محرمانه بودن روند آزمون اعضای کمیسیون آزمون موظفند نتایج و روند تصحیح برگه ها را محرمانه تلقی کرده و از بازگویی آن برای شخص ثالث خودداری نمایند. بند بیست و چهارم – محرمانه بودن سوالات آزمون همه ی برگه های آزمون محرمانه تلقی می شوند و کلیه ی افراد درگیر، موظف به رعایت این امر بوده ، سوالات مربوطه در اتاق دربسته نگهداری می شود. بند بیست و پنجم – حق رویالتی همه ی مواد آزمون مشمول حق انحصاری استفاده از آثار چاپ شده می باشد و فقط جهت برگزاری آزمون مورد استفاده قرار می گیرد. هرگونه استفاده ی دیگر از جمله تکثیر و پخش و همچنین در دسترس عموم قرار دادن مواد آزمون تنها با موافقت رسمی انستیتو گوته ی مرکز مجاز است. بند بیست و ششم - بایگانی اوراق امتحان شرکت کنندگان در آزمون به مدت دوازده ماه از تاریخ برگزاری امتحان در اتاق دربسته نگهداری و سپس به شکلی ایمن معدوم می گردد. صورتجلسه های نهایی آزمون یا نتیجه ی هر ماژول از آزمون می بایستی ده سال به شکل مطمئن نگهداری و سپس معدوم گردد. بند بیست و هفتم - کنترل کیفیت با کنترل منظم کیفیت آزمون های کتبی و شفاهی با حضور بازرسی در محل آزمون ، کیفیت بالا و مطمئن آزمون های بر گزار شده میسر می گردد. داوطلبان موافقت خودرا با حضور بازرس بدین منظور پیشاپیش اعلام می کنند. (← بند یازدهم) بند بیست و هشتم - حفاظت از داده های شخصی کلیه ی افراد درگیر در برگزاری امتحان موظفند داده های شخصی داوطلبین را مطابق با مقررات مربوطه حفظ کنند . بند بیست و نهم – مقررات پایانی این آیین نامه از اول اکتبر 2014 معتبر است و برای کلیه ی شرکت کنندگان در آزمونها از تاریخ اول اکتبر2014به بعد به اجرا در خواهد آمد. در صورت وجود تفاوت بین ترجمه ی متن و اصل آلمانی، برای آن بخش متناقض ، اصل آلمانی آیین نامه معتبر است.تاریخ بروزرسانی : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۷:۲۷ تست آیلتس چیست؟ تست آیلتس چیست؟ آیلتس (به انگلیسی: IELTS مخفف International English Language Testing System) (نظام بینالمللی ارزشیابی زبان انگلیسی) در حال حاضر یکی از معتبرترین آزمونهای زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار میشود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در مقابل تافل، آزمون آمریکایی قرار میگیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار میشود.آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیدار، خواندن، نوشتن و مکالمه تشکیل شدهاست. کل آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است که گونه آکادمیک مشکل تر بوده و همین آزمون است که برای ورود به دانشگاهها مورد نیاز میباشد.IELTS یا International English Language Testing System یک امتحان زبان انگلیسی است و از اعتباری بینالمللی برخوردار میباشد. این امتحان معیاری است جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی که میخواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار میشود. این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بینالمللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی میکند و چهار توانائی Writing ،Reading ،Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار میدهد. بسیاری از دانشگاهها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت میشناسند. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک IELTS الزامی است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار میگردد. شرکت کنندگان در امتحان IELTS به طیف وسیعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ میدهند. نمره هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ میباشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه میگردد. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر میشود.هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمرهای را مشخص میکند و اکثر آنها حداقل نمره کلی ۶٫۵ را میخواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد). به عنوان مثالی دیگر، برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا کسب نمایید، باید در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره ۷ بگیرید.در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking در روز امتحان به شرکت کنندگان اعلام میشود و معمولاً امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و بمدت ۵ روز ادامه مییابد. داوطلبانی که از شهرهای دیگر به تهران میآیند، برای امتحان Speaking در اولویت هستند و باید در هنگام ثبت نام، اسم خود را در لیستی جداگانه به ثبت برسانند. تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار را در هیچ مرحلهای از امتحان کتبی ندارند.امتحان IELTS در دو نوع Academic و General Training برگزار میشود. امتحان Academic مخصوص کسانی است که میخواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند در حالیکه امتحان General Training مخصوص کسانی است که میخواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند.آزمون آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را میسنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و بالاتر در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند. آزمون جنرال ترینینگ معلومات داوطلبان را در بستری علمی-اجتماعی میسنجد. آزمون جنرال ترینینگ برای کسانی مناسب است که بهمنظور گذراندن دورههای کوتاه مدت کاری و یا دست یافتن به فرصتهای شغلی یا مهاجرت قصد سفر به این کشورها را دارند. در آیلتس تواناییهای شنیدن، خواندن، نوشتن، و صحبت کردن در چهار قسمت جداگانه سنجیده میشود. در حالیکه توانایی شنیداری و صحبتکردن داوطلبان امتحان آکادمیک و جنرالترینیگ به روش کاملاً مشابه سنجیده می شود ، هر یک از این دو گروه، سوالات جداگانهای در قسمتهای خواندن و نوشتن دریافت میکنند. مسئولیت انتخاب نوع امتحان بر عهده متقاضی بوده و باید هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظر خود را در فرم ثبت نام قید کنند. کل امتحان 2 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد.سه بخش اول هر امتحان در یک روز برگزار میشود، اما بخش مصاحبه ممکن است در طول یکهفته بعد و یا یک هفته قبل از امتحان برگزار شود. Listeningاین بخش حدوداً ۳۰ دقیقه بهطول می انجامد. چهل سوال در چهار بخش در دفترچهای در اختیار داوطلب قرار میگیرد.Listening تنها یکبار پخش خواهد شد. البته به داوطلبان این فرصت داده میشود تا سوالها را پیش از پخش مطالعه کنند و پس از پایان گرفتن هر بخش نیز داوطلبان فرصتی دارند تا جوابهای خود را بازبینی نمایند. پاسخها همگی پس از شنیده شدن باید در دفترچه سوالات نوشته شود. باپایان گرفتن نوار به شرکتکنندگان ده دقیقه فرصت داده می شود تا پاسخهای خود را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل کنند.دو بخش اول در این قسمت به مکالماتی با بستر اجتماعی اختصاص داده شده است. معمولاً این قسمت شامل مکالمهای بین دو یا چندنفر بوده و در انتها نیز صحبتهای یکنفر پخش میشود. دو بخش پایانی به موقعیتهایی تاکید میکند که بیشتر جنبه دانشگاهی و تحصیلی دارند. در این بخش نیز مکالمهای بین حداکثر چهار نفر و یک صحبت یک نفره پخش میشود. در این بخش از طیف گستردهای از لهجهها و گویشهای مختلف زبان انگلیسی استفاده میشود.Academic Readingبرای پاسخ دادن به چهل سوال این بخش به داوطلبان شصتدقیقه فرصت داده میشود. سوالات و متنها در سه بخش، شامل حدود ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه، و در یک دفترچه به داوطلب تحویل داده می شود. پس از سپری شدن یک ساعت، این دفترچه به همراه پاسخنامه از داوطلب گرفته می شود. در این بخش، برخلاف قسمت اول امتحان به داوطلب فرصتی برای انتقال پاسخها به پاسخنامه داده نمیشود.متون بهکار گرفتهشده در دفترچه سوالات از مجلهها، جزوات، کتابها، و روزنامهها انتخاب شدهاند و مخاطب همه آنها خواننده غیر متخصص است. حداقل یکی از این سه بخش شامل یک نوشته استدلالی ظریف است و یک بخش نیز به محتوای غیر نوشتاری و همراه با نمودار یا شکل اختصاص دارد. در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژهنامهای کوتاه نیز همراه متن خواهد آمد.General Training Readingتفاوت اصلی GT Reading و Academic Reading محتوا و سطح پیچیدگی متون استفاده شده است. در GT Reading، بخشاول بر مواجه با موقعیت های اجتماعی تمرکز دارد. این بخش شامل متونی است که به مراودات اجتماعی ابتدایی و روزمرهتعلق داشته و نگرشی به سمت جمع آوری، یافتن، و تهیه اطلاعات در آنها وجود دارد. بیشتر توجه در بخش دوم به جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است. این بخش به متن یا متنهایی اختصاص داده شده که انگلیسی پیچیدهتری در آنها استفاده بهکار گرفتهشده است. متن نسبتاً بلندتری در بخش سوم در انتظار داوطلبان خواهد بود که از طریق آن توانایی خواندن نثرهای بلند در شرکتکنندگان سنجیده میشود. در این بخش بیشتر خواندن نثرهای پیچیده مد نظر است تا درک مطالب استدلالی.Academic Writingبرای این بخش از امتحان یکساعت زمان در نظر گرفته شده است. در طول این مدت به داوطلبان دو موضوع برای نوشتن داده خواهد شد. پیشنهاد میشود که شرکتکنندگان در امتحان بیست دقیقه اول را به نوشتن سوال اول اختصاص داده و چهل دقیقه باقیمانده را صرف پاسخ به سوال دوم کنند. پاسخ به سوال اول لازم است حداقل در ۱۵۰ کلمه نوشته شود. حداقل تعداد کلمات برای موضوع دوم ۲۵۰ کلمه است. به پاسخهایی که کمتر از این میزان کلمه داشته باشند نمره کامل داده نخواهد شد.در موضوع اول به داوطلب یک جدول یا نمودار داده شده و از او خواسته می شود تا اطلاعات نمایشداده شده در جدول را با جملات خود توضیح دهد. موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا نظر یا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.General Training Writingبرای این بخش از امتحان یکساعت زمان در نظر گرفته شده است. در طول این زمان به داوطلبان دو موضوع برای نوشتن داده خواهد شد. پیشنهاد میشود که شرکتکنندگان در امتحان بیست دقیقه اول را به نوشتن سوال اول اختصاص دهند و چهل دقیقه باقیمانده را صرف پاسخ به سوال دوم کنند. پاسخ به سوال اول لازم است حداقل در ۱۵۰ کلمه نوشته شود. حداقل تعداد کلمات برای موضوع دوم ۲۵۰ کلمه است. به پاسخهایی که کمتر از این میزان کلمه داشته باشند نمره کامل داده نخواهد شد.در موضوع اول از داوطلب خواسته می شود تا نامهای به مخاطبی فرضی نوشته و در نامهاش مسئلهای را توضیح داده یا مشکلی را شرح دهد. موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.Speaking مصاحبه داوطلبان بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه به طول می انجامد. در طول این زمان داوطلب به سوالات مطرح شده از سوی مصاحبهگر پاسخ خواهد داد. این مصاحبه ضبط میشود.در بخش اول مصاحبه، داوطلب به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، وضعیت خانوادگی، شغلی و همینطور علایقش پاسخ خواهد داد. این بخش ۴ تا ۵ دقیقه بهطول میانجامد. در بخش دوم به داوطلب موضوعی، که بر روی یک کارت نوشته شده است، داده میشود و از وی خواسته می شود تا به مدت دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کرده و نظر و عقیده خود را اظهار کند. داوطلب میتواند پیش از شروع صحبت به مدت یک دقیقه در مورد محورهایی که در مورد آنها صحبتخواهد کرد فکر کرده و یادداشت بردارد. پس از خاتمه دو دقیقه داوطلب به یک یا دو سوال پایانی در رابطه با موضوع پاسخ خواهد داد.در بخش سوم داوطلب به بحثی چهار تا پنجدقیقهای با مصاحبهگر وارد می شود که محور آن بهنوعی به موضوع مورد بحث در کارت مربوط است.نمره هر بخش از امتحان بین 1 تا ۹ میباشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه میگردد. در کارنامه آیلتس، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر میشود.تاریخ بروزرسانی : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۸:۳۲ آیلتس در برابر تافل! تفاوت عمده ی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل چیست؟” و اهمیت این آزمون ها برای دانشجویان از چه رو است؟...تفاوت,خانواده,آکا,تفاوت,دانشجویان,تفاوت,کشور,ذهن,کردهاند,دانند,مطلوب,نفر,نقش,مهارت,درصدتفاوت بین آیلتس و تافل در چیستدر سالهای اخیر با توجه به رشد روز نفوذ زبان انگلیسی در مجامع جهانی و بالا رفتن تقاضا برای شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، همواره این سوال در ذهن متقاضیان شرکت در این آزمون ها مطرح بوده که ؛ “تفاوت عمده ی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل چیست؟” و اهمیت این آزمون ها برای دانشجویان از چه رو است؟در این بخش نگاهی جامع به تفاوت های عمده ی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل خواهیم داشت.IELTSآزمون آیلتس (International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارتهـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. اکثر دانشگاههاى دنیا (بخصوص کشورهاى انگلیسى زبان) ارائه مدرک IELTS را بعنوان یکى از مهمترین شروط پذیرش دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قید کرده اند. این آزمون مشترکاً از سوى ۳ سازمان معتبرIELTS Australia – Cambridge – British Council طراحى و توسط نمایندگىها در بیش از ۲۷۰ مرکز مختلف در بیش از ۱۱۰ کشور جهان برگزار مى شود.سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت میکنند.TOEFLآزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) بعنوان مهمترین و معتبرترین تست سنجش دانش زبان در دنیا مطرح است و بکار گرفته مى شود و یک آزمون جـامع زبان انگلیسی است که بـرای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیـگر بخشهـای جهان، مورد نیـاز میباشد. همچنیـن افراد غیر بومی که دارای مشاغل حرفهای میباشند، بـرای ادامه فعالیتهای حرفهایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند.تافل و آیلتس چه تفاوت عمده ای دارند؟تافل آزمونی است که توانایی داوطلب را در درک و کاربرد انگلیسی امریکایی می سنجد اما در آزمون آیلتس، انگلیسی به عنوان زبان بین المللی سنجیده می شود و بنابراین به عنوان مثال، در قسمت سنجش مهارت شنیدن از لهجه های مختلف انگلیسی استفاده می شود و نه فقط یک لهجه خاص.آیا این آزمون ها فقط برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان است؟در بیشتر موارد بلی، اما برای موارد دیگری مانند مهاجرت به کشور های کانادا و استرالیا آزمون آیلتس ضروری است و برای دریافت بورسیه های تحصیلی، استخدام در مراکز دولتی و یا شرکت های بازرگانی ممکن است کسب حد نصاب امتیاز در تافل از شما خواسته شود.آیا تافل فقط برای ورورد به دانشگاه های آمریکا معتبر است؟خیر. بنا به وب سایت رسمی ای. تی. اس، (E.T.S) شش هزار موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا و تقریبا تمام دانشگاه های انگلستان، استرالیا، نیوزیلند و کانادا برای پذیرش، اعطای بورس تحصیلی، و فارغ التحصیلی نمرات تافل را ملاک قرار می دهند. سایت رسمی ایلتس هم آمار و ارقام مشابهی را در خصوص مقبولیت آیلتس ذکر می کند.اعتبار آزمون ها چه مدت است؟نتایج هر کدام از آزمون های ایلتس و تافل به مدت دو سال اعتبار دارند.آزمون آیلتس چند نوع است؟این آزمون در دو نوع مختلف موجود میباشد:آکادمیک (Academic) و عمومی (General Training) افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دورههای کوتاهمدت فنی و حرفهای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفـر به کشورهـای انگلیسی زبان را دارند، میتوانند از نوع عمومی این آزمون استفاده کنند.آیا آزمون تافل هم دارای انواع مختلف است؟بلی، اما تفاوت آزمون های تافل بیشتر در نحوه برگزاری آن هاست. ابتدا آزمون تافل به صورت کاغذی (PBT) بود و داوطلبان جواب پرسش ها را با مداد روی روی پاسخنامه علامت می زدند. با پیشرفت تکنولوژی، تافل به صورت کامپیوتری (CBT) هم رایج شد. اما امروز فقط به صورت های کاغذی (PBT) و اینترنتی (IBT) برگزار می شود. مقیاس نمره در هر کدام از این آزمون ها متفاوت است.سیستم نمره دهى و نتایج IELTSنتایج امتحان حدود ۲ هفته بعد از امتحان اعلام مى شود. فرم اعلام نتایج شامل ۵ نمره متفاوت است (۴ نمره مربوط به هریک از ۴ بخش آزمون است و یک نمره کل که معدل آن ۴ نمره است).امتیاز نمرات امتحان IELTS از ۱ تا ۹ را شامل مى شود.امتیاز ۱ به مفهوم آن است که داوطلب شرکت کننده فاقد توانمندى استفاده از زبان انگلیسى می باشد و امتیاز ۹ به مفهوم آن است که داوطلب داراى توانمندى بکارگیرى زبان همانند یک فرد انگلیسى زبان تحصیلکرده مى باشد.هریک از مهارتهاى چهارگانه بطور جداگانه از ۱ تا ۹ امتیاز دهى شده و در نهایت معدل از ۴ مهارت فوق محاسبه و اعلام مى گردد.تقاضای تجدید نظراز تاریخ اول جولای تغییر روشی در چگونگیاعتراض به نمرات آیلتس ایجاد خواهد شد.شرکتکنندگان در امتحان آیلتس این فرصت را دارند تا به بخشی یا تمام نمرات کارنامه خود اعتراض کنند. برای این کار لازم است تا در فاصله یک ماه بعد از تاریخ چاپ کارنامه فرم تقاضای تجدید نظر را پر کرده و همراه با اصل کارنامه خود٬ به دفتر امتحان آیلتس ارسال نمایید.هزینه رسیدگی به اعتراض٬ چه به بخشی از نمرات یا همه آنها٬ ۸۴۰۰۰۰ ریال است که در صورتی که نمره شرکتکننده در امتحان بیشتر شود٬ به طور کامل به شرکتکننده برگردانده خواهد شد. در صورت افزایش نمره کارنامه جدیدی برای داوطلب صادر خواهد گردید.برگرفته از آکاایرانتاریخ بروزرسانی : ۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ آینده زبان در دنیای امروز The future of language By Rick Noack September 24 Follow @rick_n A woman looks at her smartphone at the observation deck of the Shanghai World Financial Center. (Tomohiro Ohsumi/Bloomberg)To some extent, Americans have an advantage over much of the world's population: The country's two most widely spoken languages — English and Spanish — are among the most widely spoken worldwide. So, are Americans still willing to take language classes?The number of American students who learned a language other than English decreased by about 100,000 between 2009 and 2013, according to research by the Modern Language Association. For many, taking a class in economics might seem more beneficial than a French course. But is it really?The Chinese dialects combined already have more native speakers than any other language, followed by Hindi and Urdu, which have the same linguistic origins in northern India. English comes next with 527 million native speakers. Arabic is spoken by nearly 100 million more native speakers than Spanish, which has 389 million speakers.Which languages will dominate the future? Predictions vary, depending on your location and purpose. But here are a few ways to approach this question.You want to make money in growth markets? These will be your languages.In a recent U.K.-focused report, the British Council, a think tank, identified more than 20 growth markets and their main languages. The report features languages spoken in the so-called BRIC countries — Brazil, Russia, India, China — that are usually perceived as the world's biggest emerging economies, as well as more niche growth markets that are included in lists produced by investment bank Goldman Sachs and services firm Ernst & Young."Spanish and Arabic score particularly highly on this indicator," the British Council report concluded for the U.K. However, when taking into account demographic trends until 2050 as laid out by the United Nations, the result is very different.Hindi, Bengali, Urdu and Indonesian will dominate much of the business world by 2050, followed by Spanish, Portuguese, Arabic and Russian. If you want to get the most money out of your language course, studying one of the languages listed above is probably a safe bet.Of course, demographic developments are hard to predict. Moreover, the British Council only included today's growth markets, which says little about the growth potential of other nations that are still fairly small today. Also, Arabic and Chinese, for instance, have many dialects and local versions, which could make it harder for foreigners to communicate.Despite all that, the chart above gives a broad look into which linguistic direction the business world is developing: away from Europe and North America, and more toward Asia and the Middle East.You want to speak to as many people as possible? How about Chinese, Spanish or French?German linguistic expert Ulrich Ammon, who conducted a 15-year-long study, recently released a summary of his research. In his book, Ammon analyzes the languages with the most native speakers and the most language learners around the world. Especially for the latter aspect, there is little original data available, which is why Ammon does not provide predictions of exact numbers of speakers per language.Here's his top three of the languages you should learn if you want to use the language as often as possible, everywhere in the world. If you do not have time, however, don't worry too much: English will continue to top all rankings in the near future, according to Ammon.1. Chinese. "Although Chinese has three times more native speakers than English, it's still not as evenly spread over the world," Ammon said. "Moreover, Chinese is only rarely used in sciences and difficult to read and write."2. Spanish. Spanish makes up for a lack of native speakers — compared with China — by being particularly popular as a second language, taught in schools around the world, Ammon said.3. French. "French has lost grounds in some regions and especially in Europe in the last decades," Ammon explained. "French, however, could gain influence again if west Africa where it is frequently spoken were to become more politically stable and economically attractive."(Gonzalo Fuentes/Reuters)A 2014 study by the investment bank Natixis even predicted that French would become the world's most widely spoken language by 2050. The authors of the study referred to were demographic growth prospects in Africa. "French is also widespread in many smaller countries," Ammon said. However, the study did not take into account a significant fact: Not everyone who lives in countries where French is spoken is actually fluent in French.You want to visit as many countries as possible but speak just one language?This map shows the number of countries where certain languages are spoken. Most of these languages also appear in the two categories above. But a word of caution: In many nations, a language might be spoken by some, but mastered by few.What to learn if you're interested in cultureAlthough the graphics below might appear confusing at first, they enlighten an often neglected aspect when assessing the world's major languages.A group of international researchers recently analyzed 2.2 million book translations from around the world: Their visualization, based on data provided by UNESCO’s Index Translationum project, offers rare insights into so-called hub languages, which are especially significant culturally: If a book is published in a smaller language, it will usually be translated into a hub language. In this graphic, hub languages are characterized by their central position, multi-connectedness and the intensity of the nations' relationship — which are visually emphasized by the width of the lines.(Credit: Ronen, S., Gonçalves, B., Hu, K. Z., Vespignani, A., Pinker, S., & Hidalgo, C. A. 2014. Links that speak: The global language network and its association with global fame. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(52), E5616-E5622.)For instance, books from Azerbaijan (one of the green countries) will nearly always be translated into Russian.From Russian, a book will most likely be translated into English — which is the world's premier hub language for written publications.French, as well as other European languages, such as Italian, German or Dutch, are also particularly significant hub languages.What is interesting about this graphic is that cultural significance does not appear to correlate with the most recent economic or demographic importance of a language: German, Dutch or even Russian are still disproportionately represented.Shahar Ronen, who was among the researchers who produced the graphics, says that the latest data on languages used on Twitter shows a clear trend, though: Some more traditional languages, which are dominant hub languages for book translations, will lose influence. "As it often happens, the rise of some languages comes at the expense of others. Russian and German are two languages whose global impact is on the decline: both are top languages in book translations and Wikipedia, but barely make it to the top 15 on Twitter," Ronen explained.In other words: There is no one single language of the future. Instead, language learners will increasingly have to ask themselves about their goals and own motivations before making a decision.تاریخ بروزرسانی : ۴ مهر ۱۳۹۴ ۰۱:۱۷ انستیتو گوته 64 ساله شد. انستیتو گوته 64 ساله شد.درآلمان در سال1951 شش معلم زبان آلمانی اقدام به تأسیس یک انجمن برای تدریس زبان آلمانی نمودند.امروز که 64 سال از این تاریخ گذشته است 149 انستیو گوته، 11 دفتر وابسته به انستیتو گوته در 93 کشور جهان به تدریس و ترویج زبان آلمانی مشغول هستند که از این میان 13 انستیتو گوته در آلمان مستقر است.انستیتو گوته مؤسسه فرهنگی جمهوری فدرال آلمان است که در سراسر جهان فعالیت دارد. این مؤسسه به توسعه دانش زبان آلمانی در خارج و داخل و همکاری های بینالمللی فرهنگی اشتغال داشته و در عین حال تصویری جامع از آلمان را نیز ارایه می نماید.اهداف اصلی در این راستا عبارتند از ایجاد تفاهم فرهنگی بین افراد و بالابردن وجهه آلمان در سراسر جهان.منبع: تهران دیپلوبرای اطلاعات بیشتر سایت سپانو را مطالعه فرمایید.تاریخ بروزرسانی : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ زبان آلمانی بیاموزیم زبان آلمانی بیاموزیماطلاعاتی برای کسانی که می خواهند در قرن ۲۱ در صف پیشروان باشند. آلمانی به عنوان زبان اول یا دوم بیش از ۱۲۵ میلیون نفر، از زبان های مهم فرهنگی، علمی و محاوره ای دنیاست. در اروپا زبان مادری ۱۰۱ میلیون نفر آلمانی است: آلمانی علاوه بر آلمان، اتریش و بخش هایی از سوییس در لیشتن اشتاین، لوکزامبورگ و بخش هایی از شمال ایتالیا، شرق بلژیک و شرق فرانسه نیز صحبت می شود. در سطح بین المللی آلمانی پس از چینی ، انگلیسی، اسپانیایی ، روسی و هندی در رتبه ششم است. در نهاد های اتحادیه اروپا، آلمانی پس از انگلیسی، در کنار زبان فرانسه در زمره زبان های مهم کاری می باشد.چرا آلمانی بیاموزیم؟کسی که آلمانی می داند، می تواند نوشته های نویسندگان بزرگ قرن های گذشته مانند گوته، شیلر و برشت را به زبان اصلی بخواند، در شرح زندگی نامه خود به این مطلب خاص اشاره نماید ( بسیاری از شرکت ها در پی داوطلبانی اند که زبان آلمانی می دانند) ، در دانشگاه های آلمان، اتریش و سوییس به طور رایگان تحصیل کند، به فستیوال فیلم برلین برود، در جشن اکتبر در مونیخ و یا در کارناوال کلن شرکت کند، آخرین مقالات و کتاب های علمی را مطالعه کند ( در زمینه مقالات علمی آلمان در مقام دوم است. ۲۸٪ تمام کتاب های علمی که در سطح بین الملل منتشر می شود، آلمانی است) ، در سطح بین المللی اعلام داوطلبی نماید – آلمانی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپاست و در بسیاری از شرکت ها و نهاد های بین المللی مورد استفاده دارد.منبع: http://www.teheran.diplo.deبرای اطلاعات بیشتر سایت سپانو را مطالعه فرمایید.تاریخ بروزرسانی : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ از کجا برای خواندن زبان انگلیسی شروع کنیم ؟ از کجا برای خواندن زبان انگلیسی شروع کنیم ؟اگر با جستجوی سؤال “برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم” به این صفحه واردشدهای احتمالاً میخواهی زبان انگلیسی را یاد بگیری اما هنوز آن را شروع نکردهای. بگذار ابتدا سؤالی را از شما بپرسم:اگر واقعاً میخواستی که زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری را یاد بگیری، الآن بایستی چهکاری انجام بدهی که این اتفاق رخ دهد؟مشکلی که همهی ما با یادگیری زبان انگلیسی، دیگر زبانها، و حتی دیگر اهدافمان در زندگی داریم، این است که زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن و حرف زدن در رابطه با آرزوهایمان میکنیم. ولی زمان بسیار کمتری را در حقیقت صرف کارهایی میکنیم که میتواند ما را به اهدافمان برساند.برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟این هیچ خبر جدیدی نیست. مردم چیزهای زیادی میخواهند که هیچ کاری برای رسیدن به آنها نمیکنند. میخواهیم که اندام بهتری داشته باشیم، یا غذاهای سالمتری بخوریم، یا …. اما دریغ از یکقدم عمل. برای زبان نیز همینطور است. همهی ما دوست داریم که دستکم زبان انگلیسی را یاد بگیریم. بنابراین شروع میکنیم و کلی برنامه و طرح در ذهن خودمان میریزیم. که مثلاً بهزودی، فردا، شنبهی هفتهی بعد، ماه بعد یا سال بعد این برنامهها را آغاز کنیم و زبان انگلیسی را یاد بگیریم. اتفاقی که رخ میدهد این است که این فرایندهای برنامهریزی، به ما اینطور القا میکنند که انگار واقعاً در حال رسیدن به هدفمان هستیم؛ درحالیکه در واقعیت هیچ قدمی را به سمت هدفمان برنداشتهایم.همین حالا، هیچوقت زمان مناسبی برای قدم برداشتن به سمت هدفمان نیست. بهجای آن، بهزودی، ظاهراً جذابترین گزینهی ما برای شروع رسیدن به اهدافمان است.ما بسیاری از مشکلاتمان را به کناری میگذاریم تا نسخهی آیندهی ما آن را حل بکند. زیرا فکر میکنیم که “من آینده” انگیزه و انرژی بیشتری برای رسیدن به هدف دارد؛ زمان بیشتری دارد؛ پول بیشتری دارد؛ جذابتر است؛ یاد گرفته است که زود از خواب برخیزد و بیشتر تلاش کند؛ و یاد گرفته است که زندگی را بهتر مدیریت کند.بنابراین صبر میکنیم……..من این را بهخوبی میدانم زیرا من نیز در دوران کودکی و نوجوانی بارها اهدافم را به کناری گذاشتم تا “حسین آینده” برایم به آن برسد.مشکل ما خیلی وقتها این نیست که دقیقاً نمیدانیم چهکار باید بکنیم. در حقیقت بیشتر وقتها ما دقیقاً میدانیم که چهکار باید بکنیم. مثلاً کمتر بخوریم، بیشتر ورزش کنیم، و در مورد زبان انگلیسی: بیشتر بخوانیم و بشنویم.حسین آینده هیچوقت اطلاعات بیشتری نسبت به الآن، برای قدم برداشتن به سمت اهداف کنونی حسین ندارد. اما بیشتر وقتها حسین آینده در ذهن احساس میکند که بهتر میتواند به سمت اهداف قدم بردارد.بیشتر اوقات اگر هیچ کاری انجام ندهیم آیندهی بهتری نسبت به حال حاضر نداریم.اگر میدانی که میخواهی چهکار بکنی و چه هدفی داری، قدم بعدی عمل است.از فردا دیگه حتما شروع میکنم!بنابراین سؤال اول این نوشتار، برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم، بهتر است که تبدیل شود به:الآن چهکار کنم که زبان انگلیسی یاد بگیرم؟چند حقیقت بزرگ در رابطه با این سؤال وجود دارد که بهتر است آنها را مشخص کنم که در پست بعدی حتما شاهد آن خواهید بود.منبع: effeng.irبرای اطلاعات بیشتر سایت سپانو را مطالعه فرمایید.www.sepano-ac.irwww.sepano-ac.irwww.sepano.netتاریخ بروزرسانی : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ CEFR چارچوب مشترک اروپا به زبان انگلیسی CEFR – Common European Framework of ReferenceThe Common European Framework divides learners into three broad divisions which can be divided into six levels:A Basic Speaker A1 Breakthrough or beginner A2 Waystage or elementaryB Independent SpeakerB1 Threshold or intermediateB2 Vantage or upper intermediateC Proficient Speaker C1 Effective Operational Proficiency or advancedC2 Mastery or proficiencyThe CEFR describes what a learner is supposed to be able to do in reading, listening, speaking and writing at each level.Can understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Can introduce him/herself and others and can ask and answer questions about personal details such as where he/she lives, people he/she knows and things he/she has. Can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared to help. Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local geography, employment). Can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and routine matters. Can describe in simple terms aspects of his/her background, immediate environment and matters in areas of immediate need. Can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. Can deal with most situations likely to arise whilst travelling in an area where the language is spoken. Can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. Can describe experiences and events, dreams, hopes & ambitions and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. Can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. Can understand a wide range of demanding, longer texts, and recognise implicit meaning. Can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions. Can use language flexibly and effectively for social, academic and professional purposes. Can produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organisational patterns, connectors and cohesive devices. Can understand with ease virtually everything heard or read. Can summarise information from different spoken and written sources, reconstructing arguments and accounts in a coherent presentation. Can express him/herself spontaneously, very fluently and precisely, differentiating finer shades of meaning even in the most complex situations. Deutsche Welle (sponsored by the German government) suggests A-1 is reached with about 75 hours of German study. A-2.1 about 150 hours. A-2.2 about 225 hours. B 1.1 about 300 hours. B 1.2 about 400 hours.[4]These descriptors can apply to any of the languages spoken in Europe, and there are translations in many languages.تاریخ بروزرسانی : ۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۹:۰۶ آیا شما بهترین زمان برای آموزش زبان را از دست دادهاید؟ آیا شما بهترین زمان برای آموزش زبان را از دست دادهاید؟پنداشتی رایج وجود دارد که بهترین زمان آموزش زبان دوران کودکی و نوجوانی است و پس از آن دیگر قادر نخواهید بود که زبان انگلیسی را آموزش ببینید. این پنداشت ولی نادرست است. بیگمان برخی چیزها تغییر میکند ولی هیچگاه برای آموزش دیر نیست. درست است که کودکان آسودهتر میتوانند زبان انگلیسی را فرابگیرند، ولی بزرگسالان برتریهای دیگری نسبت به کودکان دارند. برای نمونه آنها دایرهی واژگان بیشتری دارند که میتوانند آن را در زبان انگلیسی بکار برند. از سوی دیگر کودکان کمتر میتوانند بهصورت آزادانه زبان انگلیسی را آموزش ببینند و کمبودهای خود را ازمیان بردارند.بزرگسالی و بهترین زمان آموزش زبان انگلیسیبهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان چیست؟۱- پرهیز از استفادهی بیرویه از کتب آموزش زبان انگلیسی2-یک تیر دو نشانپیشنهاد بعدی این است که با یک تیر دو نشان بزنید. برای نمونه اگر علاقه دارید که مهارتهای ارتباط کارآمد و رهبری خود را بالا ببرید از بستهی آموزش زبانی استفاده کنید که زبان انگلیسی را با رویکرد ارتباط کارآمدآموزش دهد. و یا اگر دوست دارید کتابی بخوانید که روشهای اصیل یادگیری زبان را به شما نشان دهد سعی کنید که یک کتاب گویا تهیه کنید که افزون بر آن، مهارت شنیداری شما نیز تقویت گردد.۴- داشتن انگیزه و روحیهی بالابه یاد داشته باشید که همیشه بایستی روحیه و انگیزهی بالایی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. ورزش از دسته عواملی است که روحیه آدمی را بالا نگه میدارد. بنابراین از روی پیشنهاد پایانی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هرروز برنامهی پیادهروی و ورزش برای حفظ تندرستی خود دارید، میتوانید هنگام ورزش به مطلبی جذاب به زبان انگلیسی گوش دهید و سطح زبان خود را نیز بالا ببرید.منبع: effengتاریخ بروزرسانی : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶